آمار کرونا یزد ۱۴ آبان؛ ۱۰۱۷ بیمار بستری و ۱۷۶ بستری حاد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۷۶ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌ است.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۶ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با احتساب بیماران مشکوک بستری در بخش و اورژانس بیمارستان‌ها، تعداد بستری‌های مشکوک به کووید ۱۹ در استان به ۹۸۱ نفر رسید و میانگین کشوری بستری در هر ده هزار نفر ٨٠ است که در استان یزد برابر با ۹۶ است؛ بدین صورت که بستری‌ها از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بالاتر بودن بستری‌ها نسبت به آمار کشور، خاطرنشان کرد: میانگین فوتی‌های استان به نسبت جمعیت از میانگین کشوری پایین‌تر است، شهرستان‌های بافق، میبد، مهریز، خاتم و ابرکوه در وضعیت فوق بحرانی، شهرستان اشکذر نارنجی، شهرستان اردکان زرد و سایر شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی با توضیح اینکه افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و در منزل بمانند، تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند.

کد خبر 453537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.