استقبال ۱۶۷ نفر از تاکسیرانان قزوینی از طرح نوسازی تاکسی‌

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از شرکت ۱۶۷ نفر از رانندگان ناوگان تاکسیرانی قزوین در مرحله اول طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: در شهریور سال جاری و در جریان مرحله اول طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، طبق بخشنامه صادره از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، تعداد پنج هزار دستگاه تاکسی برای نوسازی ناوگان فرسوده در کل کشور در نظر گرفته شد که این تعداد در مقایسه با ۱۳۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده موجود در کشور بسیار اندک بود، زیرا اولویت دریافت تاکسی نو با تاکسیرانانی در نظر گرفته شده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن در سایت نوسازی ثبت نام کنند و در صورت پر شدن ظرفیت، سایت نوسازی بسته شده و امکان ثبت نام نیز منتفی می‌شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، ۱۶۷ نفر از رانندگان ناوگان تاکسیرانی قزوین از این طرح استقبال به عمل آوردند که از این تعداد، ثبت نام ۹۱ تاکسیرانی نهایی شد و موفق به دریافت پیش فاکتور از نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو و واریز وجه به حساب این شرکت شدند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: از ۹۱ تاکسیران ثبت نام کرده در سایت، ۵۰ تاکسیران موفق به تحویل گرفتن تاکسی نو شده و تعداد باقی مانده نیز در مراحل تحویل و ترخیص خودرو هستند.

عرشیان گفت: با توجه به اینکه مسئله کرونا باعث کاهش شدید درآمد رانندگان تاکسی شده است، در حال حاضر مهم‌ترین مشکل رانندگان تاکسی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده نداشتن نقدینگی برای خرید نقدی تاکسی و قیمت بالای تاکسی نو است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، به احتمال زیاد از ۱۵ آبان سال جاری مرحله دوم طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور آغاز می‌شود که جزئیات آن از طریق پیامک و پرتال سازمان تاکسیرانی به اطلاع تاکسیرانان خواهد رسید.

عرشیان یادآور شد: آئین رونمایی از ۵۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده که با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد ریال در شش ماه اول سال ۹۹ نوسازی شده بودند با حضور شهردار، ریاست شورای اسلامی شهر و اعضای شورا در شهرداری برگزار شد و به تاکسیرانان شرکت کننده در این طرح لوح تقدیر اهدا شد.

کد خبر 453522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.