خروج کارخانجات از شیراز نیاز به تعامل همه دستگاه‌ها دارد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیگیر خروج کارخانه‌های آلاینده از شهر شیراز هستیم که تعامل بین دستگاهی را لازم دارد و فقط شورای شهر نیست باید دیگر ارگان‌ها و ادارات با ما همکاری بیش از پیش خود را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ناصری امروز (چهارشنبه) در نشست شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، در بعد سلامت زیستی بیشترین تعامل را با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی دارد که در این ایام بیشترین دغدغه کمیسیون مبحث پیشگیری و مهار کرونا ویروس است و در بعد سلامت روانی نیز در جهت کاهش آسیب‌های روانی و ارتقای سلامت روان، تعامل خوبی با جامعه روانشناسی داریم.

وی افزود: در بعد اجتماعی پیگیر مسائلی که جامعه دغدغه آن را دارد مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی از جمله ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان، کودکان کار و ساماندهی افراد بی‌خانمان در گرم خانه‌ها هستیم. در بعد محیط زیست در قسمت خاک، سال قبل یک مصوبه خوبی داشتیم که تأیید شد و اولین شهر در کشور هستیم که طرح تفصیلی مدیریت پسماند آن آماده شد و در حال اجرای طرح تفصیلی هستیم که در حیطه‌های مختلف می‌تواند به خصوص در بحث پسماندها، چه پسماند ساختمانی چه پسماند خانگی و چه پسماند صنعتی عادی و پسماندهای عفونی و بیمارستانی به ما کمک کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در بعد آب هم برنامه‌های خاصی مانند نظارت و پیگیری در جهت احیای چاه‌های جذبی، نظارت، پیگیری، احیا و ثبت قنات‌های ۱۷ گانه، نظارت و پیگیری رینگ کردن چاه‌های آب شهری به ویژه مناطق شش و ۱۰ که به صورت پایلوت امسال انجام خواهد شد را در دستورکار داریم.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت آب شهری، طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در حال اجرایی شدن است، ادامه داد: در خصوص آلودگی هوا، پیگیر خروج کارخانه‌های آلاینده از شهر شیراز هستیم که تعامل بین دستگاهی را لازم دارد و فقط شورای شهر نیست باید دیگر ارگان‌ها و ادارات با ما همکاری بیش از پیش خود را ادامه دهند. پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع آلایندگی کارخانجات نیز در دستورکار بوده است.

ناصری در خصوص بوی تعفن در کمربندی شیراز گفت: منشأ آن رودخانه چنارراهدار است که به دلیل رها شدن فاضلاب آلودگی زیادی دارد. رینگ فاضلاب شهری به خوبی اجرا نشده و باقی مانده آن در حیطه وظایف آب و فاضلاب است و باید در کنار آن تصفیه خانه شرق صدرا نیز هرچه سریع‌تر به بهر برداری برسد.

وی ادامه داد: کلنگ تصفیه خانه غرب صدرا و تصفیه خانه شماره سه شیراز نیز باید به زمین زده شود. احتیاج است که نمایندگان مجلس در شورای اسلامی به طور ویژه پیگیری کنند و بودجه خوبی برای این کار مصوب شود که طی یک برنامه زمان‌بندی شده دقیق، انجام رینگ امکان پذیر می‌شود و تصفیه خانه نیز دایر شود و بتوانیم از پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: بیشتر مشکل بخاطر نبود یکپارچگی رینگ آب سیستم فاضلاب شهری است و مردم نیز توان پرداخت حق انشعاب را ندارند.

وی افزود: مقرر شد که شهروندان مناطق دو، سه، پنج، هفت هشت ،۹ و ۱۱ شهرداری شیراز، تسهیلات پرداخت حق انشعاب فاضلاب را به صورت اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کنند که این اقساط مقداری نقد است مابقی ماهی ۱۰۰ هزار تومان به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

کد خبر 453507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.