روش‌های یادگیری ترکیبی برای استفاده بهینه معلمان از زمان

معاون آموزش ابتدایی، گفت: شیوه‌نامه‌ای تهیه شده که به معلمان کمک می‌کند یکی از مدل‌های یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه‌نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیت‌ها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند.

به گزارش ایمنا، رضوان حکیم‌زاده، درباره شرایط کاری معلمان در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: برای برنامه آموزشی معلمان محتوای دروس مختلف تحصیلی آماده و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش محتوای تمامی دروس را بیشتر از بودجه بندی که اعلام شده بارگذاری کرده و در دسترس معلمان قرار داده است و علاوه بر آن برنامه‌های مدرسه تلویزیونی هم پخش می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی، تصریح کرد: شیوه نامه‌ای تهیه شده که به معلمان کمک می‌کند یکی از مدل‌های یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیت‌ها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند.

حکیم زاده، خاطرنشان کرد: معلمان به منظور استفاده مناسب از زمان می‌توانند از روش‌های یادگیری معکوس و ظرفیت تلویزیونی استفاده کنند یا در مواقعی که امکان آموزش حضوری وجود دارد، معلم می‌تواند به خانواده‌ها اعلام کند که به طور مثال تدریس حضوری را در کلاس و بررسی تکالیف و تمرین را در بستر شاد انجام می‌دهد و یا برعکس از مدل تدریس در شبکه شاد و کلاس حضوری را برای رفع تکلیف و اشکالات اعلام کند.

وی با بیان اینکه معلم باید مدل آموزش خود را به اطلاع خانواده‌ها برساند، اضافه کرد: این موضوع باید به خانواده‌ها نیز اعلام شود تا اگر معلمان از بسترهای مختلف ترکیبی برای آموزش استفاده می‌کنند، نیازی به دوباره کاری وجود نداشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی، تاکید کرد: خانواده‌ها باید انتظارات خود را متناسب با مدل یادگیری معلم تنظیم کنند و اگر معلم آموزش حضوری ارائه می‌دهد و خانواده فرزند را به مدرسه نمی‌فرستد، باید از بسترهای دیگر برای آموزش استفاده کنند و از بحث تکرار و تمرین در فضای شاد بهره مند شوند.

حکیم زاده به ایرنا، گفت: با توجه به اینکه محتوا و آموزش تلویزیونی وجود دارد، معلم به واسطه این مدل یادگیری در صورت تنظیم مناسب برنامه می‌تواند از زمان در دسترس به نحو بهینه استفاده کند.

کد خبر 453497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.