پروژه‌های شهری سمنان توسعه فرهنگی را به دنبال دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سمنان گفت: طرح هایی که در شهر سمنان انجام شده و یا در دست اقدام است، گسترش و توسعه فرهنگ را در رفتار اجتماعی شهروندان به دنبال دارد.

محمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: باید برای آنکه شهرمان تحت تأثیر فرهنگ مدرنیسم قرار نگیرد، تلاش کنیم زیرا ریشه در فرهنگ ما ندارد و باعث آسیب به هویت‌ها می‌شود؛ شهرداری با توجه نسبت به بافت تاریخی، محله‌ها و خانه‌های تاریخی و قدیمی همکاری و استقبال شهروندان فرهنگ دوست سمنان را در این حوزه رقم زده است.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که در سمنان انجام شده و یا در دست اقدام است، گسترش و توسعه فرهنگ را در رفتار اجتماعی شهروندان به دنبال دارد، افزود: احیای خانه‌های قدیمی و مشارکت سرمایه گذاران در نوسازی و بازسازی خانه‌ها در بافت تاریخی و همچنین توجه به باغ راه‌ها که هویت اجتماعی بخشی از شهر هستند با مشارکت مردم از نگاه فرهنگ عمومی ستودنی است.

منشی شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: ایجاد گذرهای فرهنگی در شهر سمنان و پیاده‌محور شدن خیابان‌های واقع در بافت تاریخی در نهایت باهم زیستن و چگونه زیستن را در راستای فرهنگ عمومی به معنای عام آن دنبال خواهد کرد.

همتی افزود: عنوان شهر دوستدار کودک برای سمنان، ایجاد پارک‌های نوین و هوشمند برای کودک و نوجوانان، تأسیس مرکز تخصصی کودک و خانواده کارن، افزایش مراکز فرهنگی مانند موزه آب، موزه سلامت، فرهنگسرا و نشست‌های فرهنگی هنری با همکاری سمن‌ها در فرهنگسرای امید خانواده بیش از پیش فرهنگ عمومی مناسب را در بین شهروندان ایجاد می‌کند.

عضو شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر و ارزشهای دفاع مقدس به عنوان فرهنگ عمومی تأثیرگذار در اولویت طرح‌های فرهنگی شهرداری است که در این راستا به نصب بیش از ۳۰۰ تابلو و تمثال شهدا، نصب المان‌ها و مشارکت در طرح‌هایی مانند پارک موزه دفاع مقدس پرداخته است.

وی گفت: فرهنگ عمومی را بدون شرح در رفتار مردم می‌توان دید و همانطور که دفاع مقدس یک فرهنگ عمومی بود، در حال حاضر موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا نیز یک فرهنگ عمومی است و صرفاً نمی‌توان به روش دستوری یک فرهنگ را نهادینه و درونی کرد.

کد خبر 453462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.