موسسه خیرین سلامت لنجان مشارکت مردمی را ساماندهی می‌کند

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت، تجهیز و توسعه سلامت از اهداف موسسه خیرین سلامت شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین در نشست اعضای شورای اسلامی زرین شهر با رئیس بیمارستان شهدای لنجان با بیان اینکه بیمارستان شهدای لنجان نیازمند تکمیل زنجیره خدمات درمانی است، افزود: یکی از خواسته‌های مردم از اعضای شورای اسلامی شهر توسعه همه جانبه بیمارستان شهدای لنجان و ارائه خدمات کمی و کیفی بالا به آنان است و این درحالیست که درصد قابل توجهی از مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی از سراسر شهرستان و حتی شهرستان‌های اطراف است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: حضور خیران در حوزه‌های سلامت می‌تواند به پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت کمک فراوانی داشته باشد از این رو با توجه به حس همدلی که امروز شاهد تقویت آن هستیم مسئولان بیمارستان شهدای لنجان می‌توانند از فضای رسانه‌ای شهرستان در راستای ارائه عملکرد، اعتماد سازی و ایجاد دغدغه در بین آحاد شهروندان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت، تجهیز و توسعه سلامت از اهداف مؤسسه خیرین سلامت شهرستان لنجان است، ادامه داد: مؤسسه خیرین سلامت در شهرستان لنجان راه اندازی شده و قطعاً با مشارکت خیرین و آحاد مردم می‌توان بسیاری از نیازهای، درمانی، دارویی، حمایتی و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر طرف سازد.

سعید نادی زاده نایب رئیس شورای اسلامی زرین شهر نیز با اشاره به اینکه در گذشته نگاه شهروندان به بیمارستان شهدای لنجان نگاه خوبی نبود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مردم زرین شهر و دیگر شهرهای شهرستان لنجان نه تنها رضایت چندانی از خدمات ارائه شده در بیمارستان شهدای لنجان نداشتند بلکه همواره از کمبود پزشک عمومی و متخصص و نبود برخی امکانات درمانی گلایه‌مند بودند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات خوبی درخصوص رفع مشکلات پیشروی بیمارستان شهدای لنجان و هتلینگ این مرکز درمانی انجام شده و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای امروز شاهد تغییر نگرش شهروندان و افزایش اعتماد آنان به این بیمارستان هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: بیمارستان شهدای لنجان در صورت اجرایی شدن فازهای مختلف توسعه‌ای ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار دارد تا بتواند به بیماران خدمات شایسته‌ای را ارائه دهد و قطعاً شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در حد توان در کنار این مجموعه قرار خواهند داشت و پیگیر رفع مشکلات این مرکز درمانی خواهند بود.

وی ادامه داد: در گذشته نیز شهرداری زرین شهر با هدف افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان و همچنین کاهش ترافیک سنگین خیابان باهنر اقدام به ایجاد پارکینگ جدید بیمارستان شهدای لنجان به مساحت پنج هزار متر مربع و با گنجایش بیش از ۱۸۰ خودرو کرد که نتایج قابل قبولی را به همراه داشت.

نادی زاده با بیان اینکه مدیریت شهری زرین شهر به انجام مسئولیت اجتماعی خود توجه ویژه ای دارد، اضافه کرد: با توجه به درخواستی که رئیس بیمارستان شهدای لنجان درخصوص کاهش و یا بخشودگی بدهی ۶۴۰ میلیون تومانی این بیمارستان به شهرداری زرین شهر داشته قطعاً کمک خواهیم کرد که این نگرانی نیز مرتفع شود.

علی سلیمیان دیگر عضو شورای اسلامی زرین شهر افزود: ویروس کرونا علاوه بر بحران‌هایی که برای اقتصاد شهرهای ایران به همراه داشت، شرایط خاص و دشواری را به مراکز درمانی خصوصاً بیمارستان‌های دولتی تحمیل کرد و در کنار کاهش درآمدهای بیمارستانی و افزایش بار مالی مضاعف ناشی از تهیه اقلام و تجهیزات بیمارستانی فشار کاری دوچندانی را بر کادر درمانی وارد ساخت.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مرکز دکتر کارونی به انجام تست کرونا افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای و خاص اختصاص یافته است، از این رو انتظار می‌رود با توجه به هزینه قابل توجه این تست در مراکز آزمایشگاهی خصوصی که حدود ۴۸۰ هزار تومان است تدابیری اتخاذ شود تا بیمارانی که جز قشر ضعیف به شمار می‌آیند نیز به صورت رایگان از این خدمت بهره مند شوند.

سلیمیان اضافه کرد: حضور افراد مشکوک به کرونا در مرکز دکتر کارونی که در بافت مسکونی شهر واقع شده برخی نگرانی‌ها را برای ساکنین خصوصاً کسبه خیابان نهضت زرین شهر به همراه داشته از این رو نیاز است با برنامه‌ریزی و انجام عملیات گندزدایی و ضدعفونی مستمر این مرکز به گونه‌ای عمل شود که نگرانی شهروندان از آسیب‌های احتمالی کاهش یابد و در این خصوص شهرداری زرین شهر نیز در حد توان کمک‌های لازم را خواهد داشت.

محمد باتوانی دیگر عضو شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: اعتماد بین شهرداری و بیمارستان شهدای لنجان در دوره پنجم مدیریت شهری افزایش یافته و این مسئله موجب پیشبرد امور و تقویت در مشارکت‌ها شده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان شهدای لنجان از اقشار متوسط جامعه به شمار می‌آیند و وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری تقویت این مرکز درمانی با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف است.

وی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در بیمارستان شهدای لنجان را تجاری سازی فضای خیابان باهنر دانست که در اختیار این مرکز درمانی قرار دارد دانست و ادامه داد: چنانچه در سال‌های گذشته پیشنهادات ارائه شده در خصوص تجاری سازی فضایی مطرح شده مورد توجه قرار گرفته بود قطعاً شاهد کسب درآمدی پایدار برای بیمارستان شهدای لنجان بودیم با این حال شورای اسلامی زرین شهر آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده و چنانچه این مرکز درمانی در این مسیر گام بردارد مدیریت شهری همراهی لازم را با آنان خواهد داشت تا گره‌ای از مشکلات اقتصادی تنها بیمارستان دولتی شهرستان باز شود.

سوده باقری دیگر عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: بیمارستان شهدای لنجان تنها بیمارستان دولتی شهرستان به شمار می‌آید و این مسئله قطعاً مشکلات پیش روی این مرکز درمانی را دوچندان کرده است.

وی افزود: همچنان برخی از شهروندان به این مسئله توجه نداشته و انتظار دارند این بیمارستان دولتی در حد بالایی قدرت ارائه خدمات به مراجعه کنندگان را داشته باشد و این درحالیست که به جرأت می‌توان گفت بیمارستان شهدای لنجان محل مراجعه بیش از ۸۰ درصد ساکنان شهرستان لنجان است.

وی افزود: براساس نیازسنجی‌هایی که انجام گرفته است در کنار کمبود تجهیزات بیمارستانی معضلاتی از جمله کمبود نیرو در این مرکز درمانی قابل توجه بوده و باید در این خصوص نیز چاره اندیشی شود چراکه روند صعودی ابتلاء به ویروس کرونا سبب خستگی کادر درمانی خصوصاً پرستاران شده است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: سالهاست از عمر ساختمان بیمارستان شهدای لنجان می‌گذرد و با توجه شیوع ویروس کرونا مردم شهرستان بیش از پیش نیازمند خدمات ارائه شده در این بیمارستان هستند از این رو باید بیش از پیش به این مرکز درمانی نگریست و با جذب کمک خیرین و شهروندان دیگر شهرهای شهرستان مشکلات به گونه‌ای مدیریت شود که چالش‌های پیشروی این بیمارستان در ارائه خدمات شایسته به مراجعه کنندگان کاهش یابد.

در پایان ژاله مبشری دیگر عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: براساس گزارشات ارائه شده مراجعه افراد مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی دیر انجام می‌شود به گونه‌ای که درصد چشمگیری از افراد مبتلا به این ویروس با حال وخیم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با گلایه از ضعف فرهنگ سازی در برخورد با مبتلایان به ویروس کرونا، افزود: ابتلاء به این ویروس همچون دیگر بیماری‌های تنفسی است که در هر خانواده و یا گروه سنی را تهدید می‌کند و بر همین اساس نباید به بیماران و خانواده‌های افراد مبتلا به ویروس کرونا بی حرمتی کرد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: بروز رفتارهای افراطی با مبتلایان ویروس کرونا و فاصله گرفتن‌های عجیب از آنها حتی بعد از بهبودی کامل باعث شده است که دیگر مبتلایان احتمالی به این ویروس تمایلی به اعلام بیماری خود نداشته باشند و این مسئله انتقال این بیماری را در سطح جامعه افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: فرهنگسازی و حمایت از خانواده‌هایی که با این ویروس درگیر هستند نه تنها می‌تواند در تقویت روحیه آنان مؤثر باشد بلکه پایبندیشان را به قرنطینه خانگی افزایش می‌دهد.

کد خبر 453447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.