ایجاد حلقه ارتباطی مناسب با نهادهای فرهنگی در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: رویکرد شهرداری در این منطقه ایجاد حلقه ارتباطی مناسب با نهادهای فرهنگی در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود قاسمی در گردهمایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه ۱۵ که همزمان با هفته وحدت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امام جمعه خوراسگان و جمعی از مسئولان با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در محل فرهنگسرای کوثر برگزار شد، اظهار کرد: حفظ و توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری و بازآفرینی و حمایت از فعالان فرهنگی و حوزه‌های مؤثر در این عرصه که دامنه‌ای بسیار گسترده و قابل توجه دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: هماهنگی مجموعۀ شهرداری به عنوان نقطه اتصال برای آغاز همکاری‌های روشن‌تر و مؤثرتر با کانون ها و نهادهای فرهنگی در جهت ایفای رسالت خود در شرایط کنونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شهر و شهروندان امری اجتناب ناپذیر است و تاکنون بازخورد بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده ایم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه همکاری و ارتباط بین شهرداری و نهادهای فرهنگی موجب تسریع در انجام کلیه برنامه‌ها و بهبود وضعیت آنها خواهد شد، ادامه داد: این همکاری و همراهی از گذشته بین این دو ارگان وجود داشته و ایده‌ها و موضوعات مشترکی با هماهنگی و همراهی یکدیگر پیش برده ایم.

کانون‌های فرهنگی و هنری مستقل شوند

در ادامه این برنامه «حجت الاسلام و المسلمین معتمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر رحمت (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: روز ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی نامیده شده که تمامی اتفاقات فرهنگی که در کشور رقم می‌خورد به واسطه اهتمام به مسائل فرهنگ عمومی در حوزه دین است که امیدواریم در جهت ترویج صحیح موضوعات فرهنگی و دینی در بین مردم و به خصوص نسل جوان کشور گام‌های ارزشمندتری برداشته شود.

وی ضمن تقدیر از تعامل و هماهنگی شهرداری منطقه ۱۵ با کانون‌های فرهنگی و هنری، تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری است، چرا که معتقدیم این کانون ها باید مستقل بوده و از سایر نهادهای اجتماعی در سطح جامعه کمک بگیرند و حیات خودشان را به کمک های دولتی موکول نکنند چراکه این باعث آسیب جدی به کانون ها خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: موضوع قابل تأمل دیگر قرارگاه سلامت محله ها و آگاهی بخشی به آحاد مختلف جامعه در خصوص مقابله با کرونا ویروس است که پرچمدار آن نیز مقام عظمای ولایت هستند.

وی تاکید کرد: مسجد نهادی برخاسته از دین است که به واسطه دین و با ابزار دین می‌تواند هدایت‌گری و جهت دهی را در جامعه انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر راه ندازی کارگروه فضای مجازی مساجد، خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی که به تعبیر دیگر، فضای حقیقی نیز نامیده می‌شود، ابزار بسیار خوبی از جهت تعاملات اجتماعی و دینی است که در اختیار همه اقشار و خصوصاً نسل جوان در شرایط کنونی جامعه قرار گرفته است، اما باید در تولید محتوا و مقابله با تهدیدات احتمالی و همچنین در راستای نشاط اجتماعی و نشاط دینی روی آن سرمایه گذاری شود.

کد خبر 453444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.