دود غلیظ در شهر اهواز ارتباطی با سایت پسماند صفیره ندارد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز در خصوص شایعات مربوط به سایت پسماند صفیره توضیحاتی داد.

به گزارش ایمنا، رضا علیجانی در این بارها اظهار کرد: دود غلیظی که در سطح شهر اهواز در چند روز گذشته قابل مشاهده بود بخشی از آن مربوط به صنایع و مزارع نیشکر است که در شهرستان‌های دیگر استان هم وجود داشت.

وی افزود: بسیاری از افراد منشأ این دود را سایت دفع پسماند صفیره می‌دانستند که این صحت ندارد؛ به جز یک یا دو مورد آتش‌سوزی جزئی که به سرعت مهار شد، اخیراً در سایت صفیره آتش‌سوزی خاصی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: گازهای متان متصاعد شده از سایت زباله نیز در حدی نیست که بخواهد وارد شهر اهواز شود.

وی ادامه داد: در صورتی که سایت صفیره دچار آتش‌سوزی شود، دود آن نهایتاً به سه راه‌تپه و نهایتاً کوی طاهر و سپیدار می‌رسد.

علیجانی عنوان کرد: برخی سعی کردند با فرافکنی، بیشترین سهم آلایندگی را به سایت صفیره نسبت دهند و عوامل اصلی یعنی صنایع بزرگ و همچنین مزارع نیشکر را نادیده بگیرند.

وی اظهار کرد: سلول شماره سه نهایتاً تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و سلول دیگری که نیمه‌کاره بوده در حال طی مراحل قانونی جهت مناقصه آن هستیم؛ همچنین کارخانه تفکیک زباله که مدتی تعطیل شده بود، به زودی با انجام مزایده شروع به کار خواهد کرد؛ کار ماشین‌آلات صفیره شش ماه توسط پیمانکار متوقف شده بود که در روزهای آینده مناقصه آن انجام می‌شود تا مشکل آن رفع شود.

منبع: فارس

کد خبر 453424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.