بایدن برای پیروزی به رای میشیگان یا پنسیلوانیا نیاز دارد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: پیروزی جو بایدن در ایالت ویرجینیا توانست وی را در ساعات ابتداییی امروز نسبت به ترامپ پیش بیدازد.

علیرضا محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت فعلی انتخابات آمریکا اظهار کرد: تا پیش از شروع انتخابات ایالات متحده، رقابت نزدیک میان جو بایدن و دونالد ترامپ پیش بینی می‌شد؛ زیرا بایدن در سخنرانی‌های اخیر خود در ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا و فلوریدا نتوانسته بود تا حد زیادی بر رأی مردم تأثیرگذار باشد. اکنون نیز بایدن در ایالت فلوریدا نتیجه را واگذار و در ۲ ایالت دیگر نیز از ترامپ عقب است.

وی افزود: بخش مهمی از مردم ایالت فلوریدا را مهاجران آمریکای مرکزی از کشورهای کوبا و دومینیکن تشکیل می‌دهند و مهمترین معیار این افراد برای انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری، مسائل اقتصادی است و با توجه به کارنامه مطلوب اقتصادی ترامپ، این ایالت به وی رأی داد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: پیروزی جو بایدن در ایالت ویرجینیا توانست وی را در ساعت ابتداییی امروز نسبت به ترامپ پیش بیندازد و با پیروزی در ایالت‌های آریزونا و نوادا، برای رئیس جمهور شدن نیاز به آرا ایالت‌های میشیگان یا پنسیلوانیا دارد.

محرابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دونالد ترامپ در این دو ایالت پیشتازاست، اما باید توجه داشت که هنوز آرا ایالت‌های پنسیلوانیا و میشیگان به صورت کامل شمارش نشده است.

وی ادامه داد: قطعاً ترامپ از شرایط فعلی انتخابات راضی نیست و به همین دلیل موضوع شکایت به دیوان عالی را دقایقی پیش اعلام کرد؛ در صورتی که رئیس دیوان عالی آمریکا از ساعت‌ها پیش شخصاً بر انتخابات نظارت کامل دارد. ممکن اتفاقات انتخابات سال ۲۰۰۰ در آمریکا تکرار شود و ترامپ مانند جورج بوش مانع از بازشماری آرا شود. اگر انتخابات آمریکا به دیوان عالی کشیده شود، ترامپ پیروز خواهد شد.

کد خبر 453419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.