آمار پایین قبولی خوانسار در کنکور سراسری بررسی شود

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار گفت: آمار قبولی کنکور سراسری شهرستان خوانسار بسیار پایین است که ممکن است ناشی از ضعف امکانات، کاستی معلم یا مشکلات دانش آموز باشد این مسائل باید بررسی و برطرف شود.

محمد تقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط آموزش و پرورش با دستگاه‌های دیگر از جمله شبکه بهداشت و درمان و ثبت احوال اظهار کرد: بسیاری از مدارس در شهرستان‌ها نیمه‌کاره رها شده و بسیاری از مدارس نیز سال‌ها است مخروبه مانده است برخی از خیران نیز از کمک در ساخت مدرسه دلسرد شده‌اند.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام شهرستان خوانسار هزینه‌های دوباره دارد. برخی از ادارات شهرستان از جمله دانشگاه آزاد تمایل دارند به تجهیز و ساخت مدارس کمک کنند اما این کار تاکنون نشده است.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است اداره کل نوسازی مدارس در انتخاب کارشناس فنی برای ساخت مدارس دقت بیشتری داشته باشد زیرا پیش از این نیز مواردی وجود داشته که پس از اتمام مراحل ساخت مدرسه متوجه وجود اشکالات فنی و مهندسی در آن شده‌ایم.

اورعی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به شوراها بیشتر اعتماد کند، افزود: اختیارات مدیران در شهرستان‌ها اکنون جوابگوی اجرای بسیاری از برنامه‌ها نیست و برای انجام هر برنامه‌ای نیازمند مکاتبات و روند طولانی نامه‌نگاری اداری با اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم. لازم است این اختیارات افزوده شود تا بتوان فعالیت‌های بهتری در سطح شهرستان برای دانش آموزان انجام داد.

وی ادامه داد: لازمه آباد شدن هر کشور، برخورداری معلمان از امکانات رفاهی و معیشتی است، اکنون بیشتر معلمان همچون گذشته حوصله استفاده از ابزار و امکانات را ندارند.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: تألیف کتب درسی مناسب و هدایت تحصیلی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با آن روبرو هستیم. باید تلاش کنیم مهارت زندگی را به دانش آموزان بیاموزیم.

اورعی افزود: توافق آموزش و پرورش و شهرداری در تعیین تکلیف ساختمان‌های بلااستفاده باید بیشتر شود و به عنوان نمونه پروژه خانه معلم سرچشمه که از ابتدای انقلاب تاکنون نیمه کاره مانده تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: آمار قبولی کنکور سراسری شهرستان خوانسار بسیار پایین است که ممکن است ناشی از ضعف امکانات، کاستی معلم یا مشکلات دانش آموز باشد، این مسائل باید بررسی و برطرف شود.

کد خبر 453390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.