۴۰۰ نفر از پرستاران قزوینی به کرونا مبتلا شدند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از پرستاران قزوینی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایمنا، فاطمه تیموری اظهار کرد: هم اکنون تمام پرستارانی که حین خدمت در بیمارستان‌های این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند و یا در حال درمان هستند.

وی افزود: برخی از پرستاران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و شرایط سختی را سپری کرده‌اند، که متأسفانه دو نفر از این افراد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تیموری با اشاره به اینکه ۲ هزار پرستار در سطح بیمارستان‌های استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ۹۰ درصد کادر پرستاری استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند که در ۱۵ مرکز درمانی مشغول فعالیت هستند.

وی عمده مشکلات گروه پرستاری در شرایط فعلی را خستگی و فشار روانی پرسنل ناشی از طولانی شدن دوره بیماری دانست و تصریح کرد: همچنین افزایش آمار استعلاجی پرسنل شاغل در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا و به دنبال آن افزایش بار کاری سایر همکاران، افزایش استرس کاری پرسنل به دلایلی ترس از انتقال بیماری به اعضا خانواده و مواجهه با صحنه‌های آزار دهنده و دلخراشی چون بد حالی و مرگ بیماران مبتلا، عدم امکان استفاده کادر درمان از مرخصی استحقاقی در ایام تعطیلات عید نوروز، تابستان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون است.

این مسؤول اضافه کرد: در ابتدا شیوع بیماری کرونا نیروهای داوطلب از سازمان هلال‌احمر استان در مراکز درمانی فعالیت داشتند و قرار است مجدداً از همکاری نیروهای پرستاری داوطلب سازمان هلال احمر و دانشجویان سال آخر پرستاری در بیمارستان‌های بوعلی سینا و ولایت استفاده شود.

به گفته وی در حال حاضر ۶ مرکز مراقبت پرستاری در منزل در سطح استان در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و پس از ترخیص از بیمارستان هستند که مردم استان می‌توانند اطلاعات این مراکز را از اداره پرستاری معاونت درمان دریافت کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین توسط شهروندان تاکید کرد و افزود: با توجه به خطر شیوع بالای ویروس کرونا، لزوم مراقبت‌های حداکثری بهداشتی از سوی تمامی شهروندان همچنان باید جدی گرفته شود.

تیموری اضافه کرد: حضور در تجمعات و تردد در میان جمعیت، خطر ابتلاء و انتقال ویروس را بسیار بالا می‌برد و در خانه ماندن برای تمامی افرادی که ضرورت حضور آنها در اجتماع وجود ندارد، همچنان و بیش از پیش توصیه می‌شود.

وی به ایرنا گفت: امیدوارم در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی بویژه پرستاران در کنترل و مقابله با بیماری کرونا، با کمک و همکاری مردم و مسؤولان بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم و قدردان جامعه پزشکی و پرستاری به عنوان سرمایه‌های اجتماعی باشیم.

استان قزوین ۱۵ بیمارستان دانشگاهی، تأمین اجتماعی، خصوصی و خیریه و دو هزار پرستار دارد.

کد خبر 453359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.