اصفهان علاوه بر حصه مناطق محروم دیگری هم دارد

یک فعال حوزه کودکان کار گفت: با به وضعیت شیوع کرونا در کشور نیاز است تغییراتی در نحوه کمک رسانی به نیازمندان ایجاد شود و کمک‌ها تنها مختص به تأمین مایحتاج زندگی نباشد.

نوید مسائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کودکان کار به دلیل شرایط سخت معیشتی امکان تهیه تلفن همراه برای استفاده از نرم‌افزار شاد را ندارند و انگیزه آنها برای تحصیل کاهش پیدا کرده است در نتیجه شماری از این کودکان در معرض ترک تحصیل قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از ۲۵۰ کودک کار تحت سرپرستی این انجمن ۷۰ کودک تلفن همراه یا تبلت برای استفاده از شبکه شاد ندارند که با کمک خیران ۱۰ تلفن همراه برای تهیه شد با این حال سایر کودکان در معرض ترک تحصیل هستند. اگرچه خیران برای تأمین هزینه‌های درمان یا مایحتاج اولیه زندگی با انجمن‌ها همراهی می‌کنند اما از بحث کمک برای آموزش استقبال مطلوبی نمی‌شود.

این فعال اجتماعی با اشاره به عدم ارائه خدمات مناسب برای توزیع اقلام بهداشتی در حاشیه شهر اصفهان گفت: اگرچه در چندین مورد اقلام بهداشتی در این مناطق توزیع شد ولی نیاز است این اقدام تکرار شود؛ افزون بر این سازمان‌های متولی مانند بهزیستی می‌توانند کودکان کارگر روزمزد را شناسایی تا در صورت ابتلاء به کرونا و خانه نشینی از آنها حمایت کنند.

مدیر انجمن حمایت از کودکان کار درباره آموزش مجازی در برخی نقاط حاشیه شهر، اظهار کرد: اگرچه مدارس در مناطق کمتر برخوردار اصفهان به صورت نیمه حضوری فعال هستند اما به دلیل الزام‌آور نبودن، کودکان کار علاقه‌ای به حضور در مدرسه ندارند و کلاس‌ها را رها می‌کنند.

مسائلی با اشاره به حساسیت‌ها درباره حصه افزود: علاوه بر حصه افراد حاشیه‌نشین و نیازمند بسیاری در دیگر بخش‌های اصفهان، وجود دارد اما حصه به محلی برای توجه بیشتر خیرین و رسانه‌ها تبدیل شده و مناطق دیگر که نیاز بیشتری به کمک دارند، دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به قانون حمایت از کودکان و لزوم اجرایی شدن آن گفت: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب رسیده و در آن شرح وظایفی برای برخی دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است، این قانون باید از سوی دولت اجرایی شود تا بستر حمایت از کودکان کار فراهم شده و کمتر شاهد آسیب به آنها باشیم.

مسائلی افزود: از خیرین و مردم درخواست می‌کنم با کودکان کار رفتارهای مددکارانه نداشته باشند و اگر قصد حمایت از این قشر را دارند به تشکل‌ها و انجمن‌های فعال که در این حوزه فعالیت دارند مراجعه کنند تا کمک‌ها هرچه بهتر به این افراد منتقل شود. همچنین با توجه به تغییر شرایط و به ویژه وضعیت شیوع کرونا نیاز است تغییراتی در نحوه کمک رسانی مردم ایجاد شود و کمک‌ها تنها مختص به تأمین مایحتاج زندگی نباشد، این روزها کودکان به اقلام آموزش مجازی نیاز جدی دارند تا از تحصیل باز نمانند.

کد خبر 453281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.