تیراندازی تروریستی در اتریش با ۷ کشته و زخمی

تیراندازی‌های متعدد در وین، پایتخت اتریش دست کم ۲ کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت. یکی از کشته شدگان شهروند عادی و دیگری یکی از مهاجمان است که به ضرب گلوله پلیس از پای در آمد.

به گزارش ایمنا به نقل از یورونیوز، کارل نیهامر، وزیر کشور اتریش به تلویزیون دولتی گفت که احتمالاً برخی از زخمی‌های این تیراندازی‌ها جان باخته‌اند.

این تیراندازی‌ها حوالی ساعت ۸ شب در میدان «اشودن» (میدان سوئدی‌ها) در مرکز وین آغاز شد. یک مأمور پلیس نیز به شدت مجروح شده است.

وزارت کشور اتریش اعلام کرد مهاجمان چند نفر بوده‌اند.

در نخستین تصاویر به دست آمده از این رویداد، حضور سنگین نیروهای مسلح پلیس در خیابان‌های وین به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد افرادی در چند جای مختلف از جمله در یک رستوران تیر خورده‌اند.

پلیس از مردم خواسته است از نزدیک شدن به محل رویداد بپرهیزند و ویدئوهای مربوط به حضور پلیس را نیز در شبکه‌های اجتماعی همرسان نکنند، چون بیم آن می‌رود که مهاجمان با استفاده از این ویدئوها با سهولت بیشتری بگریزند.

کنیسه اصلی وین و یک مرکز دیگر یهودیان در نزدیکی محل این حمله قرار دارند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این مراکز یهودی هدف مهاجمان بوده‌اند یا نه. جامعه یهودیان اتریش اعلام کرد که این کنیسه در هنگام حمله بسته بوده و در این حمله به هیچ یک از اعضای جامعه یهودیان آسیبی نرسیده است.

به گزارش رسانه‌های محلی اتریش در حوالی ساعت ۱۰ شامگاه دوشنبه صدای شلیک حدود ۱۰۰ تیر در نزدیکی هتل هیلتون وین در منطقه یک این شهر شنیده شده است.

محل سومی که حمله به آنجا کشیده شد، یک رستوران ژاپنی در مرکز شهر و در نزدیکی هتل هیلتون است. وزارت کشور اتریش ابتدا از گروگانگیری در این رستوران خبر داد، اما پس از آن این خبر را تکذیب کرد.

وزارت کشور اتریش به دلیل شدت حملات و تیراندازی‌ها در وین از احتمال یک «حمله تروریستی هماهنگ شده» خبر می‌دهد. هنوز هویت مهاجمان و انگیزه آنها از حمله مشخص نیست.

مقررات منع رفت و آمد شبانه به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا قرار است از شامگاه سه‌شنبه در اتریش آغاز شود.

کد خبر 453276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.