سفارت ایران حمله به دانشگاه کابل را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با جنایتکارانه و تروریستی خواندن حمله پیش از ظهر امروز به دانشگاه کابل، آن را محکوم کرد.

به گزارش ایمنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که حمله تروریستی به دانشگاه کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه شد را محکوم می‌کند.

سفارت ایران افزود که تکرار اینگونه اقدامات غیر انسانی گروه‌های تروریستی علیه مراکز آموزشی و نهادهای مدنی افغانستان امری خطرناک است که لازم است از سوی تمام اعضای جامعه جهانی قویاً تقبیح شود و تحقیقات جدی در خصوص شناسایی عوامل واقعی اینگونه حملات وحشیانه به هر طریق ممکن صورت گیرد.

این سفارت ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی بهبود برای مجروحین این حادثه، مراتب همدردی و همبستگی کامل خود را با دولت و ملت افغانستان اعلام می‌دارد.

رسانه‌های افغانستان صبح امروز گزارش دادند به دنبال صدای انفجار و شلیک گلوله از دروازه‌های شمالی و جنوبی دانشگاه کابل، نیروهای نظامی و امنیتی خود را به محل رسانده و دانشجویان و اساتید و میهمانان حاضر در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب را خارج کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های افغانستان، مهاجمین پس از چند ساعت زد و خورد توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند و درگیری پایان یافت.

به گزارش منابع خبری افغان، حمله پیش از ظهر امروز به دانشگاه کابل ۲۰ کشته و حدود ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 453266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.