وزیر کشور: نباید جامعه را در مقابل پدیده‌های بیرونی کشور شرطی می‌کردیم

وزیر کشور گفت: ما باید در مقابل رسانه‌های خارجی افکار عمومی خود را مدیریت کنیم و نباید جامعه را در مقابل پدیده‌های بیرونی کشور شرطی کنیم که متاسفانه این اتفاق الان افتاده است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: بخشی از شرایط و مشکلات واقعی برای مردم ملموس است اما آنچه شرایط را سخت‌تر می‌کند موضوع رسانه‌های خارجی در انتخابات آمریکا است.

وی افزود: مردم با دولت به خوبی همراهی کردند و ما هم باید به آنها کمک کنیم؛ قیمت برنج خارجی از ۵۰۰۰ تا ۶,۰۰۰ تومان به ۲۴,۰۰۰ تومان رسیده و افزایش قیمت‌ها باعث خارج شدن بخشی مردم از مدار خرید می‌شود. همه مشکلاتی مثل محدودیت‌ها و تحریم را می‌دانیم اما باید در زمینه رسانه‌ای و مدیریتی تلاش کنیم و باری را از دوش دولت برداریم.

وزیر کشور اضافه کرد: ما در اینجا در مقابل رسانه‌های خارجی باید افکار عمومی خود را مدیریت کنیم و نباید جامعه را در مقابل پدیده‌های بیرونی کشور شرطی کنیم که متأسفانه این اتفاق الان افتاده است؛ باید بانک مرکزی در مورد دخالت‌های ارزی تلاش داشته باشد؛ تقریباً ما در حوزه کالایی مشکلی نداریم اما باید در زمینه قیمتی تلاشمان برای مردم ملموس باشد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات بازار بورس، رسانه‌ای است؛ هر چند اقدام اطلاع رسانی بورس خوب بوده که دیر انجام شده اما به هر حال خوب است. رسانه‌ها نباید مردم را دچار تشویش ذهنی کنند.

وی گفت: انتظار ما از وزارت ارشاد این است که رسانه‌ها را کنترل کنند. کماکان رسانه‌های خارجی باید رصد شوند و مقابله و اقدامات ایجابی که لازم است انجام شود. نباید اتفاقات انتخاباتی آن‌سوی آب محور دوقطبی شود. سیاست کلی ما این است که نباید این موضوع باعث اختلافات داخلی شود.

وزیر کشور اظهار کرد: نباید هیچ نوع افزایش قیمتی در زمینه کالاها داشته باشیم. بازار باید دارای اثر تعادلی باشد.

کد خبر 453261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.