عرصه ورزشی بسیار مهمی برای زنان و دختران روستایی و عشایری باز می‌شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در جلسه امضای موافقتنامه آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایر با وزارت ورزش و جوانان گفت: با موافقتنامه‌ پیش رو عرصه ورزشی بسیار مهمی برای زنان و دختران روستایی باز می‌شود.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در این جلسه که در دفتر معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: معاونت امور زنان و خانواده تلاش کرده در دولت دوازدهم اقدامات مؤثری در موضوع ورزش در روستاها و شهرهای کوچک انجام دهد، ضمن اینکه محور سوم شاخص‌های عدالت جنسیتی ورزش است.

وی یادآور شد: همچنین یکی از محورهای اصلی سند ارتقای وضعیت زنان که در ستاد زن و خانواده با حضور رئیس جمهوری به تصویب رسید و در ۳۱ استان ابلاغ شد، ورزش و توجه به ورزش زنان بخصوص در مناطق روستایی و عشایری است.

ابتکار با بیان اینکه برای بحث ارتقای توانمندی‌ها یک برنامه ارائه دادیم که خوشبختانه به تصویب رسیده، خاطرنشان کرد: این برنامه در جهت تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی گام مؤثر خواهد بود.

وی ضمن تشریح عملکرد معاونت امور زنان و خانواده در ایجاد سبک زندگی سالم در روستاها که منجر به آموزش ۵۰ هزار زن روستایی و تولید ۴۰۰ محصول دارای استاندارد شده، تاکید کرد: توجه دولت دوازدهم در ایجاد سبک زندگی سالم در روستاها و به ویژه ورزش بانوان روستایی و عشایری چشمگیر بوده است.

ابتکار توانمندسازی زنان روستایی با ایجاد صندوق‌های خرد، توانمندسازی آنان در جهت تولید داروهای گیاهی و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهضت سوادآموزی جهت آموزش دختران بازمانده از تحصیل یا کسانی که نیاز به تقویت آموزش دارند را از دیگر فعالیت‌های معاونت عنوان کرد که در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایر که امروز با وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید تکمیل کننده این فعالیت‌ها درباره زنان روستایی و عشایری است.

ابتکار افزود: موافقتنامه‌ای که امروز به امضا رسید، عرصه ورزشی بسیار مهمی برای زنان و دختران روستایی و عشایری باز خواهد کرد.

تفاهم‌نامه حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقا وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده با هدف آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایر با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به استناد ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده ۱۹ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت اجرای پروژه مشترک فوق، با شرایط مقرر در بندهای مندرج در این تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان امضا و مبادله شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت ورزش و جوانان مکلف است با رعایت مقررات و ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و ماده ۷۵ قانون محاسبات عمومی کشور، اعتبار موضوع این تفاهم‌نامه را تا سقف ۲۰ هزار میلیون ریال هزینه کند که سهم مالی معاونت امور زنان و خانواده معادل ۷۰۰ میلیون ریال در راستای برنامه راهبردی و حمایت از تحکیم خانواده است.

براساس گزارش ایرنا، ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان مکلف است حداکثر یک ماه پس از اجرای پروژه، گزارش کامل عملکرد فعالیت‌ها و هزینه کردها را منظم به پیوست رسانه‌ای با امضای بالاترین مقام دستگاه ذیربط طی نامه رسمی به معاونت امور زنان و خانواده ارائه کند.

کد خبر 453237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.