اجرای تقاطع غیرهمسطح جام جم منظر شهری شیراز را نابود می‌کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح جام جم از بزرگراه شهید سلیمانی به سمت بلوار جمهوری اسلامی با ارتفاع هفت متری عملاً فضا و منظر شهری اطراف خود را نابود می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نظری امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری درباره علت معطل ماندن احداث تقاطع غیرهمسطح جام جم، اظهار کرد: دو دیدگاه در شورای شهر و شهرداری در این خصوص وجود دارد و تیم عمرانی شهرداری معتقد است که این پروژه باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر نظرات موافق و مخالف بررسی و به صورت حضوری با رئیس شورا از منطقه بازدید شده، افزود: اجرای این پروژه از ابتدا با مشکلاتی همراه بود و اجرای آن به لحاظ نواقصی که دارد خیلی مورد تأیید کارشناسان نبود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نمای این منطقه از روبروی صدا و سیما و به سمت جنوب و از میدان ارم به سمت شمال فضای زیبا و گلستانی است، تصریح کرد: اجرای تقاطع غیرهمسطح جام جم از بزرگراه شهید سلیمانی به سمت بلوار جمهوری اسلامی با ارتفاع هفت متری عملاً این فضا و منظر شهری را نابود می‌کند.

وی ادامه داد: از طرفی مطالعاتی که به شورا ارائه شده، نشان دهنده آن نیست که احداث این پل بتواند حجم ترافیک را کم کند و احداث آن منطقی به نظر نمی‌رسد به همین دلیل در شورا آرای مخالف و موافق در حال بررسی و کارشناسی است.

نظری با بیان اینکه تیم عمرانی شهرداری اصرار بر احداث این پل دارد، خاطرنشان کرد: در مطالعات اولیه بسیار پل بزرگ‌تر و با ارتفاعات بیشتری بود که اصلاح شد و ارتفاع آن را به حداقل ممکن رسید با این حال بسیاری از ترددها از بزرگراه شهید سلیمانی انجام می‌شود که کارایی این پروژه را با سوال مواجه کرده است.

وی همچنین درباره نامگذاری جدید شورای شهر شیراز به نام استاد شجریان، افزود: این پیشنهاد در شورا مطرح شد که هیچ جا بهتر از معبر مقابل حافظیه برای نامگذاری نیست اما اصرارها و مخالفت‌ها ما را مجبور به جابجایی مکان نامگذاری کرد و جنجال‌هایی بپا شد که می‌خواهند حافظ را حذف کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فشار دو نماینده مجلس باعث شد مجدداً این نامگذاری را بررسی کنیم و با نامه‌ای که هیئت انطباق فرمانداری شیراز ارسال کرد جاهای دیگر هم مطرح بود که شانیت نداشت به نام استاد شجریان نام گذاری کنیم تا اینکه نهایتاً پیاده‌راه سلامت به نام این هنرمند فقید نامگذاری شد.

کد خبر 453213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.