عرضه خودرو بدون سند بازار را نابسامان کرده است

عضو علی البدل هیئت مدیره دوم اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران گفت: طرح های فروش کارخانه های تولید کننده داخل دردی از بازار خودرو دوا نمی کند وعرضه خودرو بدون سند موجب آشفتگی بیش از حد بازار شده است.

مجتبی درخشان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت خودرو هم سو با افزایش قیمت دلار اظهار کرد: اکنون ماه‌ها است که بازار معاملات خودرو کساد شده و مصرف کننده‌ای برای خودرو وجود ندارد.

وی افزود: قیمت کنونی پراید در بازار منطقی نبوده و ناشی از قیمت‌های خودسرانه‌ای است که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های فضای مجازی اعلام می‌شود. این قیمت‌ها مبنای قیمت گذاری کل کشور می‌شود.

عضو علی‌البدل هیئت مدیره دوم اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران گفت: در شرایط کنونی بازار، برخی افراد ماشین‌ها را دپو می‌کنند و متأسفانه شورای رقابت نیز هیچ کاری برای ساماندهی این موضوع انجام نداده است.

درخشان در رابطه با طرح‌های فروش خودرو که توسط تولید کنندگان داخل ارائه شده است، گفت: اگر سند خودرویی که کارخانه به مردم می‌فروشد در اختیارشان قرار بگیرد قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: اگر سند خودرو آزاد باشد قیمت ماشین کاهش می‌یابد. بسیاری از این ماشین‌های بی سند در خانه‌ها دپو شده است و می‌خواهند آن را یکسال بعد به فروش برسانند قیمت‌ها نیز ساعتی افزایش می‌یابد.

عضو علی‌البدل هیئت مدیره دوم اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران گفت: این طرح‌ها دردی از بازار خودرو دوا نمی‌کند. اگر این خودروها به بازار وارد شود قیمت‌های بازار نیز می‌شکند و افزایش بی رویه نخواهد داشت. عرضه خودرو بدون سند موجب آشفتگی بیش از حد بازار شده است.

درخشان افزود: تصمیمات شورای رقابت در حد حرف باقی می‌ماند و تأثیری بر بازار ندارد. در برخی سایت‌ها قیمت‌هایی برای خودروها اعلام می‌شود که تناسبی با قیمت واقعی خودرو ندارد. پشت پرده این سایت‌ها افراد بی نام و نشانی هستند که برای بازار خودرو ایران قیمت تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت‌ها به ضرر فروشندگان نیز بوده و مشخص نیست این افراد از کجا حمایت می‌شوند. باید با این قیمت گذاری‌ها مقابله کرد؛ هر چند خودرو به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما در انحصار افراد خاصی است بنابراین بازار ساماندهی نمی‌شود.

کد خبر 453205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.