کاهش انتشار کرونا در بارسلونا با نصب تهویه مترو

رئیس شرکت حمل و نقل مسافربری متروی بارسلونا از نصب سیستم‌های تهویه هوا روی قطارهای شهری برای مهار ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاندمی کرونا نگرانی‌های بسیاری در میان عموم مردم در مورد مسائلی پیش پا افتاده که تا پیش از این بسیار طبیعی به نظر می‌رسید، به وجود آورده است. یکی از این نگرانی‌ها، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بین بخش‌های مختلف یک شهر است، که تا پیش از ظهور بیماری کووید -۱۹، کاری بسیار ایمن و مناسب برای تردد شهروندان به حساب می‌آمد. اما پس از وقوع کرونا، رفت و آمد از این طریق و ترس از احتمال مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ باعث شد بسیاری از مردم در سراسر دنیا پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا خودروهای شخصی را برای تردد خود انتخاب کنند، اما متأسفانه رفت و آمد بسیاری از مردم به این شیوه‌ها امکان‌پذیر نبوده و همین امر بسیاری را بیکار کرده است.

در همین راستا، مقامات رسمی بارسلونای اسپانیا، تصمیم گرفتند وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشند تا احتمال انتقال بیماری کووید -۱۹ را برای مسافران به حداقل برسانند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که اخیراً در این زمینه صورت گرفته، ارتقا سیستم‌های تهویه هوای قطارهای شهری به سبک مدرن بوده است. در این روش، هوای داخل قطارها، هر دو دقیقه و ۳۰ ثانیه یک بار تازه می‌شود، که این وضعیت تا پیش از نصب سیستم‌های جدید هر چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه یک بار اتفاق می‌افتاد. در این وضعیت، مسافران با اطمینان خاطر بیشتری به تردد از طریق متروهای شهری خواهند پرداخت چرا که می‌دانند فضای داخل به طور مرتب از ذرات آلاینده پاک می‌شود.

علاوه بر این، فیلترهای جدیدی در قطارهای شهری نصب شده است که ذرات معلقی با اندازه دو و نیم میکرون را به خود جذب می‌کند و این کار نیز به پاکسازی هوای داخل قطارها و کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا، کمک زیادی می‌کند. گزارشات حاکی است که پس از اقدامات فوق، تعداد شهروندان بارسلونی که از طریق متروی شهری تردد می‌کنند، روز به روز افزایش یافته است.

کد خبر 453194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.