بازار گوشت، مرغ و روغن به ثبات رسیده است

رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه بازار روغن، گوشت قرمز و مرغ به ثبات رسیده است، گفت: گفت: حدود سه میلیون کالای اساسی و مورد نیاز بخش تولید که در گمرک رسوب شده تا پایان آبان‌ماه با سرعت بیشتری ترخیص می‌شود.

به گزارش ایمنا، عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص ترخیص کالاهای اساسی، اظهار کرد: در این جلسه توافق شد تا حدود سه میلیون کالای اساسی و نیاز بخش تولید رسوب شده در گمرک تا پایان آبان ماه با سرعت بیشتری ترخیص شوند.

وی همچنین درباره تولید مرغ نیز تصریح کرد: با توافق وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مقرر شد که با ورود نهاده‌های دامی، جوجه‌ریزی سرعت بگیرد تا در فصل‌های آینده مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

اختلاف چهار هزار تومانی قیمت مرغ با نرخ مصوب

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازار مرغ باثبات شده است اما با فاصله‌ای چهار هزار تومانی با قیمت‌های مصوب شده ستاد تنظیم بازار به چشم می‌خورد که به زودی نیز این روند تغییر خواهد کرد.

قبادی با بیان اینکه در توزیع روغن خام کارخانجات و تأمین روغن خام در سطح عرضه مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلاتی به وجود آمده تا پایان هفته حل شود تا روغن نباتی نیز به وفور عرضه شود و همچنین برای روغن اتحادیه‌های صنفی همچون قنادی‌ها نیز طی یکی دو روز آینده، سهمیه ویژه ای داده می‌شود تا مشکلات در این بخش رفع شود.

قبادی در مورد گوشت قرمز نیز گفت: شرایط تولید و عرضه گوشت قرمز در بازار حکایت از ثباتی مناسبی دارد که با هماهنگی در بخش تولید دام، کشتار و عرضه به ویژه در میادین میوه و تره بار، مقرر شد عرضه دام زنده و توزیع گوشت قرمز در فروشگاه‌ها و به ویژه در میادین میوه و تره بار مستقیم انجام شود تا این کالا با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 453181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.