یک بزرگراه در مشهد به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد طرح دوفوریتی نامگذاری یک بزرگراه به نام پیامبر اعظم (ص) را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد امروز (دوشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی این شورا در آستانه فرا رسیدن روز دانش‌آموز از سیدمحمد عماد هاشمی، رئیس نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور تقدیر کردند.

همچنین شورای اسلامی شهر مشهد طرح دوفوریتی نامگذاری یک بزرگراه به نام پیامبر اعظم (ص) را تصویب کرده و شهرداری را مکلف کرد نسبت به تغییر نام بزرگراه حدفاصل میدان قائم تا سه راه فردوسی (شاهنامه) به نام بزرگراه پیامبر اعظم (ص) اقدام کند.

همچنین شورا به شهرداری مشهد مقدس اجازه داد در صورت افزایش قیمت موتورسیکلت برقی، سقف تسهیلات بانکی را سالانه به میزان حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهد.

در این جلسه همچنین با تصویب لایحه صدور مجوز استقرار و فعالیت واحدهای سیار فروش موادغذایی (کارفودها)، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد برای تامین رفاه حال شهروندان و ایجاد نشاط اجتماعی، نسبت به صدور مجوز استقرار و فعالیت واحدهای سیار فروش مواد غذایی دارای صلاحیت و مجوز بهداشتی و ترافیکی، در مکان‌های تجمعی از قبیل پارک‌ها، مکان‌های ورزشی و تفریحی، حاشیه مجتمع‌های تجاری و در محل‌هایی با تردد بالای عابران پیاده با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اقدام کند.

بر این اساس شهرداری مشهد باید به نحوی برای بهره برداران مجوز صادر کند که امکان استفاده از این شرایط برای عموم شهروندان فراهم باشد. همچنین در طراحی واحدهای سیار فروش مواد غذایی، نمادسازی‌های هویتی نیز پیش بینی شود.

در این جلسه همچنین با تصویب لایحه اجرا و تکمیل پارک ملی چهل بازه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد، برای اجرا و تکمیل رودپارک چهل‌بازه حد فاصل بخش اجرا شده تا بلوار ستاری به مساحت تقریبی ۳۸ هکتار، قراردادی به مبلغ حدوداً ۱۱۵ میلیارد تومان به صورت ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد غیر نقد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کرده و نسبت به انجام عملیات تکمیلی اجرای این طرح اقدام کند.

با تصویب لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام‌ شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوص اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۹، شهرداری می‌تواند برای جبران و تأمین هزینه‌های بهره‎برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به شهروندان و زائران و ایجاد انگیزه در سرمایه‎گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام‌ شده ارائه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران و همچنین جبران هزینه‌های ناشی از تعطیلی شرکت‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا به بخش خصوصی اتوبوسرانی، از ابتدای سال ۱۳۹۹، اقدام کند.

در این جلسه همچنین لایحه ساماندهی و بازآفرینی محله ۲۲ بهمن تصویب شد، و شهرداری مشهد مقدس مکلف شد در راستای بهسازی و ساماندهی محله کوی ۲۲ بهمن با اولویت شهرک شهید بهشتی و با استفاده از سرمایه اجتماعی و مشارکت جمعی شهروندان، در ارتقای کیفیت محیطی و سکونت و ایجاد حس نشاط و تعلق مردم به این محله، نسبت به شناسایی، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، اجتماعی، خدماتی و مشارکتی، حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در فضاهای عمومی اقدام کند.

با تصویب طرح مشوق‌های حوزه کتاب نیز شهرداری مشهد مقدس مکلف شد برای ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از راه‌اندازی و گسترش پاتوق‌ها و رویدادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی و نیز حمایت از ناشران و مؤلفان، مراکز پخش کتاب و کتابفروشان به استثنا کتب درسی و کمک درسی، با جلب همکاری و همیاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به عملیاتی کردن بندها و تبصره‌های فایل پیوست اقدام کند.

همچنین با تصویب طرح الزام به تدوین آئین نامه بهره برداری بهینه از فرهنگسراها و سایر فضاهای اجتماعی تحت اختیار شهرداری، شهرداری مشهد مقدس مکلف شد برای استفاده بهینه و هدفمند از فرهنگسراها و سایر فضاهای اجتماعی تحت اختیار خود و همچنین به منظور مشارکت حداکثری شهروندان در اداره و بهره برداری بهینه از فضا، امکانات، منابع مالی و انسانی، مشکلات و موانع سخت افزاری و نرم افزاری بهره برداری از فرهنگسراها و سایر فضاهای فوق الذکر را شناسایی کرده و در راستای اجرایی کردن سند ارتقا فرهنگ شهرنشینی، آئین نامه بهره‌برداری بهینه از فضاهای یادشده را ظرف مدت دو ماه تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

کد خبر 453177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.