اراک چگونه به عضویت کمپین شهرهای تاب‌آور جهان درآمد؟

شهردار اراک گفت: اخیرا کلانشهر اراک به عضویت کمپین شهرهای تاب آور جهان درآمده است.

محمدکریم شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عضویت شهر اراک در کمپین شهرهای تاب‌آور جهان اظهار کرد: بیشتر جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در شهرها زندگی می‌کنند؛ شهرها خط مقدم برای جلوگیری و ممانعت از ایجاد ریسک‌های جدید، کاهش ریسک‌های موجود و تقویت تاب‌آوری، از جمله ریسک‌های ناشی از شرایط اضطراری در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته، کمپین تاب‌آورسازی شهرها از نیاز مقامات دولت محلی برای کاهش ریسک‌های شهری و توسعه تاب‌آوری شهری حمایت کرده است.

شهردار اراک افزود: بیش از ۴۳۵۰ شهر با عضویت، تعهد خود را به کمپین اعلام کرده‌اند، تاب‌آورسازی شهرها بر اساس موفقیت و آموخته‌های دهه گذشته کار در این کمپین بوده است.

وی تصریح کرد: کمپین تاب‌آورسازی شهرها یک مشارکت جهانی از بازیگران با تخصص در تاب‌آوری شهری، کاهش ریسک بحران، تغییرات آب و هوایی و اهداف توسعه پایدار خواهد بود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این نقشه راهی برای افزایش تاب‌آوری برای شهرهایی با تعهدات مشخص شده در طول زمان است و در مورد چگونگی بهبود تاب‌آوری محلی را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کمپین تاب‌آورسازی شهرها مجموعه‌ای از ابزارها و راهنمایی‌های دانش را از مجموعه موجود با شرکا فراهم می‌کند که شهرها می‌توانند برای کاهش بهتر ریسک‌های شهری و ایجاد تاب‌آوری استفاده کنند.

شهردار اراک اضافه کرد: لذا با توجه به شاخص‌ها و اقدامات مؤثر در راستای مراحل چهارگانه مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری شهر اراک و همچنین تحقق اهداف مندرج در برنامه چشم‌انداز جهت ایجاد شهری ایمن، پس از چندین ماه کار کارشناسی و ارائه شاخص‌ها، این شهرداری توانسته موفق به پذیرش عضویت شهر اراک جزو شهرهای ایمن و تاب‌آور جهان شود و نسبت به اخذ گواهینامه از دفتر کاهش خطرپذیری سازمان ملل UNDRR پس از طی مراحل قانونی اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این اقدامات حوزه مدیریت بحران شهرداری، تأثیر مثبتی در جذب سرمایه‌گذار و همچنین جذب اعتبارات و کمک‌های بین المللی، آموزشی، تبادل و انتقال تجربیات و دانش جهانی در این حوزه تخصصی را در پی داشته باشد.

کد خبر 453159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.