گره گشایی از ۷۵ هزار مشکل شهروندی در مشهد

مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از گره گشایی ۷۵ هزار مشکل شهروندی از طریق مرکز ۱۳۷ در سال جاری، خبرداد.

به گزارش ایمنا، امیر اقتناعی اظهار کرد: مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ در واقع فعالیت‌های خود را از سال ۷۵ آغاز کرده و به عنوان اولین مرکز ارتباط مردمی شهرداری شناخته شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته به مرکز ۱۳۷ توجه چندانی نشده و به ضرورت و اهمیت فعالیت‌ها و حضور مؤثر آن توجه‌ای مبذول نشده است.

مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد بیان کرد: هدف از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته و ایجاد مرکز ۱۳۷ و حضور مدیریت پنجم، خدمت رسانی به شهروندان به بهترین شکل صورت است؛ لذا بر این اساس با دو کلید واژه گره گشایی و مردم‌داری روند فعالیت‌ها را ادامه دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته سامانه اتصال سجا به گام را رونمایی شد که این امر اتفاق بسیار خوبی در امور رسیدگی و پیگیری مطالبات شهروندان بود، همچنین در بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی از شهروندان خواستیم با شعار "دیده‌بان و دیده‌بان ما باشید" ما را نظارت و ضعفمان را بیان کنند.

اقتناعی تاکید کرد: در هفت ماه سال جاری مجموعه پیام‌های ورودی ما به مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷، ۳۰۸ هزار پیام بوده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است؛ البته این امر به معنای افزایش اعتراضات و اشکالات در شهر نبوده بلکه ایجاد پروژه‌های جدید و آگاهی بخشی‌های جدید، مطالبه گری را افزایش داده است.

مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد تصریح کرد: در طول هفت ماهه سال جاری میزان پیام‌های اقناعی که در همان لحظه با پیگیری شهروندان صورت گرفته از ۹۰ هزار مورد در سال قبل به ۱۸۳ هزار مورد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان پیام‌های قابل پیگیری ثبت شده از ۱۰۱ هزار مورد به ۱۲۵ هزار مورد رسیده و ۷۵ هزار و۴۴۵ مشکل ریز و درشت با پیگیری ۱۳۷ حل شده است.

اقتناعی ادامه داد: ۹۳ درصد از درخواست شهروندان ظرف ۷۲ ساعت اول پاسخ داده شده، اما حدود پنج درصد پیامدها در ۲۴ ساعت اول بعد از آن ۷۲ ساعت پیگیری شده است؛ علاوه بر آن دو درصد از درخواست‌ها به بالاترین سطح مقام سازمانی و اداره کل برای پاسخگویی ارسال شده است.

مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد عنوان کرد: از مجموع کل درخواست‌های ارجاع شده جهت پیگیری، سهم درصدی مناطق و سازمان‌ها و سایر مراجع، ۸۱ درصد بوده است.

اقتناعی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون از ۷۵ هزار مشکل شهروندی گره گشایی شده است، گفت: در این مدت، از حدود ۱۸۳ هزار پیام اقناع‌سازی شده حدود ۵۳ هزار مورد مربوط به اطلاع رسانی در خصوص خدمات‌دهی زیرمجوعه‌های شهرداری، ۱۴ هزار تماس در رابطه با حضور مدیران شهری در مرکز ۱۳۷ و آگاهی‌سازی در خصوص آلودگی صوتی ناشی از ساخت و سازها نیز در رتبه سوم قرار گرفته که جز وظایف شهرداری نیست.

کد خبر 453156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.