رحمانی فضلی: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به معنای انفکاک مسوولیت‌ها نیست

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه این قرارگاه به معنای انفکاک مسئولیت‌ها و وظایف نیست، گفت: قرارگاه عملیاتی برای تجمیع همه مسوولیت‌ها برای پشتیبانی بیشتر به وزارت بهداشت است که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارد.

به گزارش ایمنا، امروز سومین جلسه عمومی در قالب قرارگاه در این هفته برگزار شد که محور نشست روز گذشته شورای اجتماعی، موضوع مشارکت در حوزه کرونا بود، امروز هم نشست ویدئو کنفرانسی و حضوری با استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با تمرکزی که در این موضوع شروع کرده‌ایم، بتوانیم این مرحله را با گام‌های بلندتر و با موفقیت برداریم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه این قرارگاه به معنای انفکاک مسؤولیت‌ها و وظایف نیست بلکه تجمیع همه مسؤولیت‌ها برای پشتیبانی بیشتر به وزارت بهداشت که در خط مقدم هستند، است گفت: استانداران و فرمانداران پیش‌تر هم به کادر درمان کمک می‌کردند که با تشکیل این قرارگاه تلاش شأن بیشتر خواهد شد.

وی با قدردانی از صبر و درایت وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها را فعال می‌کنیم. با وسیع‌تر کردن حوزه غربالگری و تشخیص و بسیج عمومی‌تر امکانات، امیدواریم این گام‌ها با موفقیت و شتاب بیشتر برداشته شود چون مردم هم همین انتظار را دارند انتظارشان به حق است.

وزیر کشور خطاب به رسانه‌ها گفت: از رسانه‌ها توقع دارم این موضوع اولویت اول آنان باشد، وقتی رهبری بین معیشت، اقتصاد و کرونا این را مهم‌تر می‌داند و به دلیل اهمیت موضوع، قرنطینه را باز می‌کنند و نشست تشکیل می‌دهند، انتظار از رسانه‌ها این است، مقابله با کرونا را اولویت نخست خود قرار دهند در همگرایی و اقناع سازی مردم تلاش بیشتر داشته باشند.

رحمانی فضلی افزود: در این مقطع که قرار است با انسجام بیشتر گام برداریم، نیاز به مشارکت بیشتر داریم که نخستین گام در مشارکت، خود مراقبتی و گام دوم دگر مراقبتی است و بعد از آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی باید مورد تاکید قرار بگیرد که این همان نقش رسانه است‌.

منبع: ایرنا

کد خبر 453147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.