بخشنامه‌های تأمین اجتماعی قبل از صدور با قوانین تطبیق داده می‌شوند

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: همه بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی قبل از صدور با قوانین تطبیق داده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عمران نعیمی در جلسه هم اندیشی با مدیرکل، رؤسای ادارات و شعب اداره کل شهرستان‌های استان تهران با اعلام اینکه برای تدوین و تنظیم بخشنامه‌های سازمان از ذینفعان و مخاطبین نیز نظرخواهی می‌شود، گفت: اداره کل حقوقی و قوانین این سازمان با توجه به رسالت خود با بخش‌های گسترده سازمان در ارتباط است و از این تعاملات بهره‌برداری می‌کند.

وی افزود: بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی به دلیل گستردگی طی سال‌های متمادی از شمول لازم خارج شده و مستلزم بازنگری بود که با هدف گذاری و برنامه‌ریزی نسبت به تنقیح و تجمیع بخشنامه‌ها اقدام شود که هم از نظر کارشناسی وحدت رویه ایجاد شود و هم از منظر پاسخگویی، پاسخگوی بهتری برای مخاطبین خود باشد.

نعیمی ادامه داد: با تفکیک پرونده‌های مطروح در مراجع دعاوی و حقوقی قضائی مانند دیوان عدالت اداری، دادگستری که عمدتاً شامل استعلامات، اجراییات، قوانین و مقررات و … می‌شوند، سازمان تأمین اجتماعی با خط مشی مبتنی بر کاهش تعداد پرونده‌های شکایات و دعاوی، دادنامه‌های ارسالی را توسط امور حقوقی در اسرع وقت بررسی و کنترل کرده تا با اقدام به موقع بتوان با شایستگی مطالبات سازمان را پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آرای پرونده‌های مطروحه در مراجع قضائی به نفع این سازمان صادر می‌شوند، زیرا بخشنامه‌های صادره قبل از صدور با قوانین تطبیق داده شده و این باور که در انجام تمامی اقدامات ملاک قوانین و مقررات است، به اجرا و محاسبات بر اساس حق، چهارچوب و قانون عمل می‌شود.

عباس اورنگ مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران نیز در این نشست عنوان کرد: تیم کارشناسی حقوقی در استان‌ها در بحث رسیدگی و کاهش امور دعاوی عملکرد مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: می‌توان با برگزاری این گونه جلسات هم‌اندیشی، تعامل و بهره‌وری را افزایش داد و با رعایت انصاف و خرد جمعی در دفاع از حق و حقوق و مأموریت سازمان حرکت کرد.

کد خبر 453145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.