۱۰۰ هزار دانش آموز مشهد به گوشی هوشمند دسترسی ندارند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد دانش آموزان که حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم امروز (دوشنبه) در نطق پیش از دستور خود در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا دانش آموزان تجارب متفاوت آموزشی دارند، اظهار کرد: در مشهد حدود ۶۵۰ هزار دانش‌آموز روز اول مهر سر کلاس‌های درس رفتند و بخشی از خانواده‌ها نیز اهمیت موضوع سلامت را دریافتند و از حضور فرزندانشان در کلاس‌ها جلوگیری کردند اما به هر حال برپایی کلاس‌های حضوری، نیمه حضوری و فضای مجازی سکان تعلیم و تربیت را به دست گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز نسل آینده را درک نکنیم و به داد نظام تعلیم و تربیت نرسیم خروجی آن موجب رفتارهای ناخوشایند جوانان در آینده خواهد شد، افزود: شرایط فعلی دانش آموزان و مشکلات شبکه شاد و مسائل زیرساختی موجود را درک نکرده‌ایم و بر اساس آماری که وزیر آموزش و پرورش ارائه کرده است ۲۵ درصد جامعه دانش آموزی به اینترنت دسترسی ندارند؛ در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت دسترسی دارند نیز تحصیل در شرایط مشکلی قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دو تا سه درصد دانش آموزان مشهد به هیچ نوع وسیله ارتباط جمعی حتی تلویزیون دسترسی ندارند، تصریح کرد: حدود ۱۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و حدود هفت هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم به هیچ نوع وسیله آموزشی دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد دانش آموزان که حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند نیز به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند، ادامه داد: مشهد شهر یادگیرنده است و بر اساس تفاهمنامه‌ای که با نماینده یونیسف امضا کرده است نباید دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشته باشد. در این شرایط که فرزندان ما به وسایل آموزشی دسترسی ندارند وظیفه این است که به آموزش و پرورش کمک کرده و شهروندان مشهد خصوصاً جامعه فرودست و طبقات محروم حاشیه شهر را دریابیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه سه روز پیش یک دانش‌آموز دبیرستانی به دلیل نداشتن تبلت اقدام به خودکشی کرده است و اکنون در بیمارستان بستری است، خاطرنشان کرد: ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان واقعه تلخی است که زیر پوست شهر می‌گذرد هر چند مدیران محلی در این باره وظیفه مستقیم ندارند اما باید به این موضوع ورود کنیم و شهرداری تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای درصدی از دانش آموزان را بر عهده گرفته و به صورت امانی در اختیار مدارس قرار دهد.

رمارم افزود: همانطور که در سال‌های گذشته نیز کتاب‌های درسی به صورت امانی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت تجهیزات آموزش مجازی نیز برای آنها تهیه شود. در این شرایط دختران بیشتر در معرض بازماندن از تحصیل هستند و خواهند بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شنیده‌ام فردا قرار است در صحن جامع رضوی تجمعی برگزار شود از متولیان خواهشمندم با توجه به اینکه این موضوع بر همه ما روشن است اما اگر به هر دلیلی مصر بر برگزاری این تجمع هستند به دلیل حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از موج وحشتناک شیوع کرونا این قبیل تجمعات برگزار نشود یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

رمارم افزود: قانون باید بیشترین سختگیری را در این رابطه بکند تا ما نیز بتوانیم همانند چین که اکنون به کمترین میزان مبتلایان به کرونا رسیده است، این بیماری را کنترل کنیم.

کد خبر 453141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.