وضعیت حاد کرونا در مشهد/ تعطیلی صرف حمل‌ونقل عمومی بی‌فایده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی موارد بستری گزارش شده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها راهکار گذر از شرایط فعلی شیوع کرونا همراهی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوسنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به شروع هفته وحدت اظهار کرد: وحدت بین مذاهب اسلامی جدای از آموزه‌های دینی و سفارش قرآن کریم در ابعاد ملی و فراملی کارکردهای بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون در کشور ما پیروان این دو مذهب با اعتماد متقابل در کنار هم زندگی کرده‌اند، افزود: جریان‌های انحرافی که دنبال فضاسازی برای تشدید اختلاف‌ها هستند از گذشته در تاریخ کشور ما وجود داشته‌اند و بهره برداری انگلیسی‌ها از این موضوع همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مهم‌ترین محور رسالت پیامبر اسلام(ص) پیاده سازی مکارم اخلاق بوده، تصریح کرد: در روزهایی که ادبیات رحم و مروت در بین دوستان و استناد به دلیل و حکم و برهان در مواجه با مشرکان و قاطعیت در اجرای عدالت در جامعه کمرنگ شده است، توجه به سیره پیامبر (ص) ضروری بوده و می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: پرهیز از برجسته کردن ضعف‌ها و کاستی‌ها و دادن امید به جامعه برای مقاومت در برابر مشکلات یکی از وظایفی است که مسئولان و نخبگان جامعه در شرایط کنونی که با جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از خارج و شرایط مشوش داخلی مواجه هستیم باید انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: نوع مواجهه آمریکایی‌ها با ایران همواره اعمال فشار حداکثری با وضع شدید تحریم‌ها بوده است. دخالت آمریکایی‌ها، استراتژی و راهبرد آنها برای دخالت و تغییر نظام همواره مشخص بوده است. ایستادگی و مقاومت مردم ما هوشمندانه و همراه با تدابیر لازم در مقابله با آمریکا بوده است.

حیدری با اشاره به ۱۳ آبان ماه، روز جهانی زنان خانه‌دار، افزود: بخش بزرگی از جامعه ۵۰ درصدی بانوان، زنان خانه‌دار هستند که رسالت مهمی در تربیت فرزند و مدیریت اقتصادی خانواده به ویژه در شرایط موجود که بار آموزش فرزندان نیز بر دوش آنها قرار گرفته، بر عهده دارند.

وی ادامه داد: چهارشنبه ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی است که مدیریت شهری یکی از متولیان آن است. در این حوزه برای ارتقای فرهنگ و حقوق شهروندی تلاش‌های بسیاری شده است. حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدا از جمله موضوعاتی است که در این زمینه به آن توجه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: روز گذشته آمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا رقم قابل توجهی بود. بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی وضعیت استان خراسان رضوی حاد است و بستری‌ها به مرز دو هزار نفر نزدیک شده است. آمار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۱۵ بستری رسیده که نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: گاهی به ما پیشنهاد می‌کنند که ناوگان حمل و نقل عمومی را تعطیل کنیم اما این کار بدون تعطیل شدن سایر بخش‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بنابراین اگر سایر بخش‌های کشور تعطیل شود تعطیلی حمل و نقل عمومی نیز نتیجه لازم را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعطیلی کل کشور نیز بر اساس دیدگاه کارشناسان به دلیل نبود ظرفیت‌های حمایتی امکان پذیر نیست بنابراین با شرایط متضادی مواجه هستیم که در عین حال چاره‌ای جز همراهی مردم در شرایط فعلی وجود ندارد.

حیدری تاکید کرد: مجدداً از همه شهروندان تقاضای همراهی دارم تا بتوانیم در هفته آینده پیک کرونا را کنترل کرده و نمودار مبتلایان را کاهشی کنیم.

کد خبر 453124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.