در چه صورت نتیجه انتخابات آمریکا عوض می‌شود؟

یک تحلیلگر مسائل بین المللی گفت: نقش دادگاه دیوان عالی واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار مهم است زیرا این دیوان می‌تواند نتیجه انتخابات را عوض کند.

اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا متفاوت‌ترین انتخابات در طول تاریخ است. با توجه به نکاتی که از دونالد ترامپ در جامعه جهانی مطرح شده است، شرایط انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بسیار ویژه است و امکان هر رخدادی در این انتخابات وجود دارد.

وی افزود: نظرسنجی‌های فعلی نشان از این دارد که جو بایدن پیروز انتخابات است، اما دونالد ترامپ مدعی است که هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی خودش را نخواهد پذیرفت و به تحریک هوادارانش در این زمینه می‌پردازد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سیاست‌مداران شاخص ایالات متحده مواضع بسیاری تندی علیه ترامپ اتخاذ کردند و وی را عامل انزوا و اختلاف آمریکا در جامعه جهانی پنداشتند و اعتقاد دارند حضور ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا تهدید بزرگ برای آینده سیاسی این کشور است.

زارعی ادامه داد: پیش‌بینی نتیجه انتخابات ایالات متحده آمریکا بسیار دشوار است؛ زیرا در تاریخ ایالات متحده شاهد این بوده‌ایم که کاندیدایی که حتی در تعداد کارت الکترال هم پیروز بودند، با رأی دیوان عالی نتیجه انتخابات را واگذار کرده‌اند. در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با توجه به اینکه هیلاری کلینتون در آرای مردمی اختلاف زیادی با ترامپ داشت، اما ترامپ توانست کارت الکترال بیشتری کسب کند.

وی تاکید کرد: نقش دادگاه دیوان عالی واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار مهم است زیرا این دیوان می‌تواند نتیجه انتخابات را عوض کند. جمهوری خواهان به واسطه حضور «ایمی کنی برت» در این دیوان دست برتر را دارند.

کد خبر 453091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.