درمانگاه‌های تنفسی در اصفهان راه‌اندازی شد/شیب ابتلا به کرونا همچنان صعودی است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شرایط استان اصفهان از نظر آمار بیماران کرونایی تقریبا بحرانی است، نگرانی ما رسیدن به بستری دو هزار بیمار بود که به این عدد نزدیک شدیم و نگرانی دیگر تعداد بالای بیماران نیازمند به تخت آی سی یو است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شرایط استان اصفهان بحرانی است، اظهار کرد: نگرانی ما رسیدن به بستری دو هزار بیمار بود و اکنون به این عدد خیلی نزدیک شده‌ایم و نگرانی دیگر تعداد بالای بیمارانی است که به تخت آی سی‌یو نیاز دارند، چرا که تعداد این تخت‌ها محدود است و متخصصان مربوط به خود را می‌خواهد و اگر تعداد بیماران بیشتر شود با مشکل روبرو خواهیم شد، در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار نیازمند تخت آی سی یو در استان داریم.

وی ادامه داد: اگر با این روند پیش برویم احتمالاً اواخر آبان و آذر شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد، در حال حاضر مشکلی درباره تعداد تخت‌های بستری بیماران نداریم، اما ممکن است تا آخر ماه آبان نتوانیم با اطمینان درباره تعداد تخت‌های بستری لازم، صحبت کنیم، اگر روند ابتلا در استان همچنان افزایشی باشد به تخت‌های بیشتری برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا نیاز داریم و این به قیمت کم شدن ظرفیت سایر بیمارستان‌هاست و احتمال دارد بیمارستان‌هایی که قبلاً ریفرال کرونا بودند را مجدداً به لیست بیمارستان‌های ریفرال کرونا اضافه کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار بالای کادر درمان مبتلا به کرونا، افزود: ابتلای پرستاران و پزشکان سبب فرسودگی سایر کادر درمان می‌شود و این امر بر خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تأثیرگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های استان از لحاظ شیوع کرونا مناسب نیست، تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها وضعیت بسیار بدی دارند و اکنون شهرستانی با وضعیت مناسب و یا رو به بهبود نداریم، لازم است چند شهرستان دیگر از جمله اصفهان نیز به شهرستان‌هایی که اعمال محدودیت شده‌اند، اضافه شود، وضعیت شهرستان خمینی‌شهر مانند سایر شهرستان‌های بحرانی استان است هرچند اکنون شرایط وخیم یک ماه پیش را ندارد.

آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های ریفرال کرونا اصفهان

نجیمی در خصوص بیمارستان‌های مرجع کرونا، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های شریعتی، عیسی بن مریم و الزهرا به بیماران مبتلا به کرونا ویروس خدمات ارائه می‌دهند که در دو روز گذشته ۵۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان الزهرا، ۲۲۰ بیمار مبتلا در بیمارستان شریعتی، ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان عیسی بن مریم و حدود ۱۰۰ بیمار نیز در بیمارستان منتظری نجف آباد بستری شدند.

وی با بیان اینکه درمانگاه‌های تخصصی تنفسی در اصفهان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: این مراکز به بیماران تنفسی ارائه خدمات دارند و لیست آن‌ها روی سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد و این مراکز با مراکز ۱۶ ساعته تفاوت دارد، برای درمان بیماری کرونا هنوز داروی صد درصدی وجود ندارد و برای تأمین داروهایی که در پروتکل درمانی این بیماران مشخص شده است مشکلی در استان نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره ارزیابی نتیجه اعمال محدودیت‌ها در استان، گفت: اکنون برای اظهار نظر درباره نتیجه اعمال محدودیت‌ها زود است و هنوز مشخص نیست که اعمال محدودیت‌ها تا چه اندازه مؤثر بوده است و شواهد نشان می‌دهد سیر ابتلا همچنان صعودی است.

کد خبر 453078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.