الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه مدیریت موزه‌های تحت مالکیت مدیریت شهری

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاست‎گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت موزه‌های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران با مخالفت هیچیک از اعضا مواجه نشد و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر در جریان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاست‎گذاری، برنامه ریزی و مدیریت موزه‌های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران در شهرداری تهران گفت: در شهر تهران بیش از ۵۰ موزه وجود دارد، اما این موزه‌ها در جامعه تأثیری در زمینه فرهنگی و آموزشی ندارند و شاهد یک سیاست گذاری منسجم و هم‎افزا برای آنها نیستیم.

وی افزود: بیشتر موزه‌ها در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و برخی موزه‌ها هم توسط شهرداری‌های مناطق اداره می‌شود و سال‌های سال است که پول و سرمایه خرج موزه‌ها می‌شود، اما این موزه‌ها بازدید کننده ندارند.

در علت ارائه این طرح عنوان شد که شهرداری تهران در اکثر موزه‌های تهران ذی‎نفع است، لذا با توجه به نقشی که موزه‌ها از نظر فرهنگی دارد و همچنین لزوم تقویت اقتصادی موزه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت آن‌ها در آموزش شهروندان و توسعه فضاهای فرهنگی، لازم است شاهد سیاست‎گذاری منسجم، مدیریت یکپارچه و برنامه‌ریزی هم‎افزا در این فضاها باشیم.

از همین روی پیشنهاد شد که شهرداری تهران موظف شود، ظرف مدت دو ماه از تصویب این طرح، برنامه جامع سیاست‎گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت این فضاهای فرهنگی و اجتماعی را در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

بر اساس این گزارش یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاست‎گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت موزه‌های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران با مخالفت هیچیک از اعضا مواجه نشد و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

در جلسه امروز یک فوریت طرح تأسیس خانه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله علل لزوم این طرح این بود که باید مرکز معین و ثابتی با امکانات و فضای مناسب برای همفکری و همکاری مجموعه فرهیختگانی که در حوزه تهران فعالیت دارند، در نظر گرفته شود.

در توجیه یک فوریت این طرح آمده است: این فضا و امکانات اقماری و جانبی آن محلی برای تعامل و دیدار تهران پژوهان، دانشگاهیان، معماران، متخصصان و مدیران امور شهری و امور اجتماعی و فرهنگی، هنرمندان، سرمایه‎گذاران، نمایندگان مردم و نظریه‎پردازان، شهر سازان، کارشناسان، برنامه ریزان مدیریت شهری و مرجعی قابل اتکا برای تعامل و تعاطی افکار، رایزنی‌ها و مشاوره خواهد بود.

از همین روی اعضا شورا پیشنهاد دادند تا شهرداری در مدت سه ماه از تصویب مصوبه موظف شود که لایحه تأسیس خانه تهران را ارائه کند.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضای شورا اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات عارضه سنجی ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های با نرخ سفر سازی بالا را بررسی کردند و کلیات گزارش کمیسیون‌های (شهرسازی و معماری، عمران و حمل و نقل _نظارت و حقوقی) با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 453044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.