جزئیات عرضه همشهری و شهروند به بورس

اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت خدماتی شهروند و مؤسسه همشهری در بازار سرمایه رأی موافق دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از تصویب کلیات مواد این لایحه با پیشنهادات اعضا مورد بررسی قرار گرفت و ۷ ماده از این لایحه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت؛ در جریان بررسی این لایحه اعضا پیشنهاداتی را مطرح کردند که هیچکدام آنها با توجه به قوانین بالا دستی رأی نیاورد.

«عبدالحمید امامی»، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در واکنش به پیشنهادات مطرح شده، گفت: این پیشنهادات می‌توانند اجرای این مصوبه را نیز دچار مشکل کند؛ یکی از این پیشنهادات الزام شهرداری به هزینه کرد درآمدهای ناشی از این واگذاری در پروژه‌های عمرانی بود.

«سید حسن رسولی» خزانه‌دار شورا همچنین در جلسه امروز شورا و در واکنش به پیشنهادات سه تن از اعضای شورا برای ایجاد تغییراتی در لایحه واگذاری سهام شهروند و روزنامه همشهری درباره منابع حاصل از واگذاری، اظهار کرد: کمیسیون به سه دلیل با پیشنهاد سه بزرگوار مخالف است. دلیل اول، این پیشنهادات کل پیوستگی موضوعی طرح و لایحه ارائه شده شهرداری را به هم می‌زند.

وی ادامه داد: دلیل دوم، این لایحه سرآغازی است برای اینکه همشهری توسط بخش خصوصی جان بگیرد، پیام این پیشنهاد این است که دوباره شهرداری در این قضیه تزریق اعتبار می‌کند، نکته سوم در مصوبات قبلی و اسناد بالادستی هر ریالی از هر منبعی از شهرداری به‌دست بیاید، باید به خزانه مشترک واریز شود.

«عبدالحمید امامی» معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در صحن شورا اضافه کرد: باید اگر سهامی از همشهری به فروش می‌رسد، خود شرکت این امکان را داشته باشد با توجه به محدودیت منابع از آن برای برنامه‌های تغییرات خود استفاده کرده و سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: تمام رسانه‌ها مترصد این هستند که در بورس حضور یابند. حتی روزنامه‌های بزرگ مثل دنیای اقتصاد از طرف بورس مورد استقبال قرار نگرفتند. اما هم فرا بورس و هم بورس، اظهار تمایل کردند همشهری به‌عنوان اولین روزنامه کشور وارد بورس شود تا شاخص‌گذاری جدید از طریق همشهری انجام شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد: نباید منابع حاصله صرف از فروش سهام همشهری صرف بدهی‌های شهرداری شود.

در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران محسن هاشمی با بیان اینکه شورا یک هفته است، گفت: اعضا در این یک هفته در خانه‌هایشان بمانند و جایی نروند که بگویند در شورا کرونا گرفته ایم.

کد خبر 453042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.