ایستگاه فضایی بین‌المللی ۲۰ ساله شد

امروز، دوشنبه دوم نوامبر، بیستمین سالگرد اولین حضور انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که اولین گروه از انسان‌ها وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند، این ایستگاه یک سازه کوچک مرطوب بود که فقط سه ماژول داشت و ساختار آن با گذر زمان پیشرفت کرد، اما در حال حاضر ایستگاه فضایی بین المللی بسیار متفاوت شده است به طوری که دارای ۱۲ اتاق، ۶ محفظه خواب، سه سرویس بهداشتی و یک برج مراقبت است. همچنین این ایستگاه دارای یک پنجره با دید ۳۶۰ درجه است که افراد حاضر در این مکان می‌توانند به زمین نگاه کنند.

ایستگاه فضایی بین المللی با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است و هنوز هم در حال پیشرفته‌تر شدن است. تقریباً ۱۱ سال طول کشید تا مراحل ساخت این ایستگاه تمام شد. با وجود اینکه سازه ذکر شده ۲۵۰ مایل بالاتر از سطح زمین در حال حرکت است، اما آزمایش‌هایی در این مکان می‌شود که در هیچ جای دیگری انجام نشده است. داده‌های به دست آمده از این آزمایش‌ها علاوه بر اینکه باعث می‌شود به حقایق بیشتری در مورد سیاره زمین دست یابیم به درک بهتر مسائل روزمره مانند سیستم‌های تصفیه آب، مطالعاتی در مورد انواع بیماری‌ها، تولید دارو و پرورش موادغذایی کمک می‌کند.

ایستگاه فضایی بین المللی در طول سال‌های گذشته میزبان ۲۴۱ بازدید کننده از سراسر جهان بوده است. در تاریخ دوم نوامبر ۲۰ سال از زمان ورود اولین فضانورد ماموریت Expedition ۱ می‌گذرد. در آن زمان ویلیام شفرد، یوری گیدزنکو و سرگئی کریکالف اولین افرادی بودند که به این ایستگاه وارد شدند و از آنجا بازدید کردند.

کد خبر 453021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.