از لزوم حمایت هنرمندان اصفهان تا انتقاد از وضعیت مجتمع فرشچیان

انسجام و تعامل شورای فرهنگ عمومی با مدیریت شهری، ساماندهی به فرهنگسرای فرشچیان و حمایت و توجه به اهالی فرهنگ و هنر در دوران شیوع کرونا از جمله درخواست‌های مهم اعضای شورا از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگسرای فرشچیان یکی از بهترین فضاهای فرهنگی اصفهان است که در پنج ماه اخیر مانند گذشته سرزنده، شاداب و فعال نیست و باید هرچه زودتر به مسائل مربوط به این فرهنگسرا و رسیدگی شود.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: تغییر سبک زندگی ارزش‌ها و سنت‌های مردم به واسطه مشکلات و شرایط زندگی عامل مهمی برای شکل گیری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: چند حوزه تأثیرگذار بر روی فرهنگ عمومی وجود دارد مانند شورای فرهنگ که دو سال پیش مقرر شد کارگروه‌های ویژه و تخصصی آن زیر نظر مجموعه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود و اقداماتی را در راستای تأثیرگذاری بر سبک زندگی مردم انجام دهد که این اتفاق نیفتاد

محمدی افزود: امیدواریم تصمیمی درباره این کارگروه‌ها گرفته شود چون در حال حاضر اصفهان یکی از پرآسیب‌ترین کلانشهرهای ایران است که نتوانسته به مسائل حاشیه نشینی پاسخ دهد بنابراین رسیدگی به این مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند بسترسازی فرهنگی و تغییر بافت‌های اجتماعی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان نیز گفت: در ایران دستگاه‌های مختلفی متولی امر فرهنگ هستند و هرسال اعتبارات قابل توجهی در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

فریده روشن تصریح کرد: در جامعه با مشکلات زیادی مواجه هستیم که به نظر می‌رسد دلیل این امر سیاست‌گذاری‌های نادرست و ناکارآمد و یا هم سو نبودن متولیان فرهنگ است.

وی افزود: به کارگیری نسل جدید و بها دادن به گرایش‌های فرهنگی متفاوت در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی می‌تواند بر آینده اجتماعی و فرهنگی به ویژه برای شهر اصفهان که خود پایتخت فرهنگی هنری است تأثیر گذار باشد.

روشن با اشاره به شرایط وخیم هنرمندان در دوران شیوع کرونا گفت: حال اهالی فرهنگ و هنر خوب نیست و با وجود شرایط سخت کرونا تعداد زیادی از آن‌ها بیکار شده و نیاز به یک حمایت جدی دارند. مدیریت شهری آمادگی دارد تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر استان از اهالی هنر حمایت کند.

وی افزود: اعتراض بسیاری در خصوص آگهی‌های دولتی به شورا شده است چون به نظر می‌رسد در ارائه این آگهی‌ها بخشی‌نگری اتفاق می‌افتد و باید به گونه‌ای باشد که همه اهالی فرهنگ و هنر بتوانند از آن استفاده کنند.

همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل و فن آوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: فعالیت‌های فرهنگی در اصفهان به وفور انجام می‌شود اما ایراد اصلی آن‌ها این است که به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی هزینه خاص خود را دارد اگر در این مسیر تعامل و ارتباطات بیشتری بین متولیان فرهنگی در شهرداری و اداره ارشاد شکل گیرد و فعالیت‌ها از حالت جزیره‌ای خارج و به صورت منسجم‌تر و مناسب‌تر شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی اصفهان که زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد استان است به صورت پراکنده و کمتر تشکیل می‌شود، افزود: ضروری است که جلسات شورای فرهنگ بیشتر و منظم تر از قبل تشکیل شود تا به موضوعات و مشکلات ناشی از ناهماهنگی میان دستگاه‌های استان پرداخته شود.

زندآور خاطرنشان کرد: قطع روابط فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناک است و آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند و در این شرایط سخت اگر چه این ارتباطات کمرنگ شده اما باید به صورت برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی به شکل دیگری برگزار شود.

کد خبر 453016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.