تسهیلات ویژه برای رانندگان تاکسی در مشهد

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: معاینه فنی و تست کپسول گاز تاکسی‌های مشهد رایگان انجام می‌شود

به گزارش ایمنا، احمد محبی اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی مشهد ۱۱ هزار خودرو دارد، به صورت میانگین هر تاکسی در طول سال نیاز به دریافت سه نوبت معاینه فنی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش درآمد تاکسیرانان به دلیل شیوع ویروس کرونا و حمایت از این قشر مقرر شد، تا پایان سال جاری تاکسیرانان با مراجعه به مرکز معاینه فنی حافظ (جنب سازمان مدیریت پسماند) معاینه فنی و تست چشمی کپسول گاز خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از ارائه تسهیلات ویژه برای استفاده معلولان از حمل و نقل عمومی در این کلانشهر خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱ دستگاه تاکسی در شبکه ۱۳۳ برای استفاده معلولان مناسب سازی شده و تجهیز حدود ۵۰ دستگاه دیگر تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی معلولان از حمل و نقل عمومی، افزود: مناسب‌سازی فضای استفاده معلولان از حمل و نقل عمومی از برنامه‌های جدی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد است.

محبی خاطرنشان کرد: جهت تسهیل و تشویق معلولان به استفاده از حمل و نقل عمومی تعداد یک هزار و ۲۰۰ «من کارت شخصی‌سازی شده» با ۵۰ درصد تخفیف برای روزانه دو سفر در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تجهیز و تحویل دو دستگاه ون به آسایشگاه معلولان امام خمینی (ره) و در نظر گرفتن سرویس‌های رایگان جهت استفاده دیگر مراکز مرتبط از دیگر خدمات مدیریت شهری در این زمینه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از اجرای طرح نرخ ثابت خطوط ناوگان تاکسیرانی مشهد خبر داد و گفت: در راستای شفاف‌سازی کرایه تاکسی برای شهروندان و کاهش چالش بین مسافران و تاکسیرانان و همچنین رعایت عدالت اجتماعی و افزایش رضایت‌مندی شهروندان در استفاده از خدمات تاکسی در سفرهای درون شهری و جلوگیری از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی غیرمجاز، این سازمان بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر طرح نرخ ثابت کرایه در خطوط دارای مبدأ و مقصد مشخص اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در ابتدای خطوط کرایه‌ها روی تابلوهای ایستگاه تاکسی و همچنین به صورت برچسب در داخل تاکسی جهت رؤیت شهروندان نصب شده است.

کد خبر 453001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.