تاکید شورا به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس گزارش شهرداری تهران از بودجه سال ۹۹ بنا به شرایط موجود کشور به میزان دو سوم قابل تحقق است که مقرر شد با تمهیدات ویژه‌ای که اندیشیده می‌شود ۱۰۰ درصد بودجه محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در پایان دویست و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران به تشریح این جلسه پرداخت و اظهار کرد: در آغاز جلسه هم اندیشی با شهردار تهران و معاونانشان را داشتیم که عمدتاً بحث درآمد شهرداری در این جلسه مطرح بود و اینکه نگرانی‌هایی به ویژه در خصوص تحقق بودجه غیر نقد وجود داشت.

وی افزود: در این جلسه عنوان شد که حداکثر دو سوم بودجه تا آخر سال محقق شود که اعضای شورا خواستار فعالیت بیشتر برای تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شدند.

هاشمی تصریح کرد: بودجه شهرداری تهران در سال ۹۹ بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است اما بر اساس وضعیت کشور و شیوع گسترده کرونا بخشی از شهرداری دچار مشکل درآمدی شده است. به عنوان مثال درآمد طرح ترافیک، غرفه‌های سازمان‌های شهرداری و بخش‌های فرهنگی دچار بحران شده و اینها سبب شده تا درآمدهای نقدی به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد تحقق پیدا نکند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: در بحث بودجه غیر نقد نیز به دلیل نبود ثبات قیمت دچار مشکل هستیم چون معمولاً کارشناسی املاک و پروژه‌ها سه تا شش ماه طول می‌کشد ولی اکنون هفتگی قیمت‌ها در حال اوج گرفتن هستند و لذا نمی‌توان شتابزده عمل کرد. قطعاً مدیریت شهری مورد سوال واقع خواهد شد که چرا املاک را به قیمت واقعی تهاتر نکرده است. این امر باعث می‌شود درآمد غیر نقد شهرداری کم شود.

وی ادامه داد: با این وجود شهرداری تهران امیدوار است دو سوم بودجه تحقق پیدا کند اما قرار شد با اعمال تمهیداتی صد در صد بودجه محقق شود.

هاشمی افزود: با شروع جلسه شورا بحث طرح یک فوریتی تأسیس خانه تهران و نیز ساماندهی و مدیریت موزه‌های تحت اختیار شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که یک فوریت این طرح‌ها به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بحث واگذاری سهام شرکت شهروند و مؤسسه همشهری در بورس گفت: در این جلسه همچنین لایحه واگذاری بخشی از سهام شرکت شهروند و مؤسسه همشهری در بورس مطرح شد که کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید.

هاشمی افزود: در این لایحه مقرر شد تا ۳۰ درصد سهام شرکت شهروند و مؤسسه همشهری در بورس واگذار شود و معمولاً هم روال این است که بخش کمی از سهام شرکت‌ها وارد بورس می‌شود و اینگونه نیست که به یکباره کل سهام وارد بورس شود.

کد خبر 452994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.