تفکیک اراضی خارج از محدوده در جوار منطقه ۱۵ متوقف شود

عضو شورای شهر اصفهان از مدیران استان و فرمانداری اصفهان درخواست کرد که از تفکیک اراضی خارج از محدوده در جوار منطقه ۱۵ جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به تفکیک اراضی محدوده خیادان مجاور شهرداری منطقه ۱۵، اظهار کرد: حسب اطلاعات واصله در همسایگی شهرداری منطقه ۱۵ اراضی کشاورزی به سرعت درحال تفکیک و دیوارکشی و تبدیل آن به باغ است.

وی افزود: این اتفاق در آینده نه چندان دور و با الحاق احتمالی این راضی به محدوده شهر اصفهان به یکی از معضلات شهری تبدیل خواهد شد بنابراین از مدیران استان و فرمانداری اصفهان می‌خواهم در این خصوص از بروز فجایع جبران ناپذیر این محدوده جلوگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و عمومی در راستای خدمت‌رسانی و انجام وظایف خود ناگزیر از انعقاد قرارداد هستند، تصریح کرد: قراردادهای منعقده توسط دولت و دستگاه‌های عمومی غیر دولتی به علت مبالغ قابل توجه آن‌ها، به واسطه طریقی که قانون مشخص کرده و سیاستی که دولت در قراردادها اعمال می‌کند از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرایط عمومی صحت قراردادها، ماده ۷۹ قانون محاسبات عمومی رعایت تشریفات مناقصه و مزایده را در قراردادها لازم دانسته است. همچنین در قانون، شرایطی به عنوان اختیارت مدیران جهت تشخیص صرفه و صالح مجموعه تحت مدیریت آنها پیش بینی کرده‌اند تا در هنگام ضرورت از آن استفاده شود.

امینی خاطرنشان کرد: بعضاً مدیران در نوع استفاده از این ظرفیت قانونی دچار خطا شده و با وجود فواید احتمالی زود گذر و موقت، سبب بروز اشکالاتی را در حال و آینده برای دستگاه مربوطه مانند تضعیف فضای رقابت سالم و افزایش قیمت خدمات می‌شوند.

وی افزود: ضمن محترم شمردن حق قانونی شهرداری اصفهان در ترک تشریفات یکی از مناقصات اخیر، به شهردار و مدیران شهری توصیه می‌کنم ضمن دقت در نوع و زمان استفاده از این ظرفیت، شرایطی را فراهم کنند تا خدمات و فعالیت‌های شهرداری در صورت توان در فضای رقابتی و با حضور همه مدعیان و متقاضیان ارائه خدمت انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) به بهانه حمایت از آزادی بیان، رفتارهای دوگانه و تبعیض‌آمیز این دولت در توهین به پیامبر اسلام و انکار افسانه جعلی هولوکاست را یادآور شد و گفت: ادامه روند گرایش به اسلام در فرانسه دولتمردان این کشور را با نگرانی‌های زیادی مواجه کرده و رئیس جمهور فرانسه هر از چندگاهی می‌کوشد تا با حادثه سازی‌های مشکوک و مبهم، افکار عمومی را از عملیات فراگیر سرکوب خشن پلیس منحرف کند.

کد خبر 452957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.