شهردار اصفهان برای تغییر کاربری خانه جوان تذکر گرفت/ پیشنهاد بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق

شهردار اصفهان برای تغییر کاربری "خانه جوان" از پنج عضو شورا تذکر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از نسل جوان شهر با خانه جوان شهره شدند، آموختند و بالیدند، اظهار کرد: هنوز هم می‌توان در میان مدیران شهری، نویسندگان و هنرمندان کسانی را یافت که این مکان تبدیل به بخش بزرگی از خاطرات جمعی آنان شده و به نوعی تاریخ ناملموس شهروندان به حساب می‌آید که میراث ملموسی از عشق، آگاهی و خرد است.

وی افزود: تغییر نام و بدتر از آن تغییر کاربری این بنا می‌تواند ضربه بزرگی به تاریخ اجتماعی و مکان‌های تاریخ‌مند اصفهان بزند بنابراین با احترام به کسانی که این تغییر را عامل تحول و همگام شدن با زمانه می‌دانند، این تغییرات می‌تواند مسیر بزرگی از تاریخ، هویت و حافظه شهر را دگرگون کرده و از ریخت بیندازد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هنوز ذائقه مردم از تغییرات خانه هنرمندان تلخ است بدین سبب با تغییر در مأموریت و ماهیت خانه جوان این تلخی را دوچندان نکنیم.

وی پس از این تذکر خاطرنشان کرد: برخی از اعضای شورای شهر با این تغییر کاربری موافق هستند به همین دلیل به ریاست شورا پیشنهاد می‌کنم این موضوع در جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر مطرح شده و درباره تغییر کاربری خانه جوان بررسی بیشتری شود.

به گزارش ایمنا، کوروش خسروی، علیرضا نصراصفهانی، عباسعلی جوادی، کوروش محمدی و فریده روشن امضا کنندگان این تذکر بودند.

کد خبر 452955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.