۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
وظیفه طنز جراحی جامعه است

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: وظیفه طنز جراحی جامعه است و نباید سلاخی کند، امیدوارم جشنواره طنز ادبی شهروندی با عنوان شهر بخیر، فصلی عالی برای زنده نگه داشتن هنر طنز در اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تمیزی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان ماه) در آئین افتتاحیه و رونمایی از پوستر "شهر بخیر" که در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار شد، اظهار کرد: طنز جایگاه ویژه‌ای در شهر اصفهان دارد، در اصفهان مردم همیشه از شیرین زبانی برخوردار بوده‌اند که در شهرهای دیگر کمتر شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: از قرن چهار تا امروز داستانک‌ها و سروده‌هایی را در حوزه طنز و شیرین زبانی داریم. بسیاری از جک‌ها و طنزها به جامعه بر خورنده است و برای محیط‌های کوچک مناسب‌تر است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: وظیفه طنز جراحی جامعه است و نباید سلاخی کند. امیدوارم جشنواره طنز ادبی شهروندی با عنوان شهر بخیر، فصلی عالی برای زنده نگه داشتن طنز در اصفهان باشد.

تمیزی با بیان اینکه طنزپردازان تا ۳۰ آذرماه زمان دارند تا آثار خود را ارائه کنند، اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب برگزار می‌شود. موضوعات این جشنواره شهروندی است و امیدوارم طنزهای خوبی برای این مسابقه به دبیرخانه برسد تا شاهد برگزیده شدن آثار خوبی باشیم.

برگزاری این جشنواره به ارتقای ارتباط با شهروندان کمک می‌کند

همچنین احمد رضایی رئیس اداره توسعه فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در این آئین گفت: می‌توان با زبان هنری با شهروندان اصفهان ارتباط برقرار کرد که بهترین روش آن زبان طنز است، زیرا طنز جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد به همین دلیل برنامه‌ای را تحت عنوان شعر و داستان طنز در موضوع شهروندی ارائه دادیم.

وی ادامه داد: تمام کسانی که علاقه دارند در زمینه شعر و داستان مطلبی را ارائه دهند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارائه دهند تا در دو بخش شعر و داستان روی آنها داوری شود و برندگان اعلام شوند.

رضایی با اشاره به اینکه این مسابقه از جوایز خوبی برخوردار است افزود: امیدوارم با کمک آثاری که به دست ما می‌رسد با شهروندان ارتباط بیشتری بگیریم. اداره شهروندی سعی داشته است اقدامات زیر بنایی خود را انجام دهد که در همین حوزه جشنواره‌های زیادی برگزار شده است، از شعرهای موجود در این جشنواره استفاده خواهد شد که سعی داریم در اولین اقدام آن‌ها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا از آن در نرم‌افزار شاد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ما دنبال به دست آوردن محصول خوب هستیم و علاقه داریم که از این آثار بتوانیم استفاده کنیم و در اختیار انیمیشن سازان و فیلمسازان قرار دهیم. در جشنواره شعر و داستان شهر من شعرها را تصویرسازی کرده‌ایم تا در اختیار افراد علاقه‌مند قرار بدهیم.

کد خبر 452934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.