بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های قضایی به نفع تامین اجتماعی صادر می‌شود

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آرای پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی به نفع این سازمان صادر می‌شوند زیرا بخشنامه‌های صادره قبل از صدور با قوانین تطبیق داده شده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی با حضور در جلسه هم اندیشی با مدیر کل، رؤسای ادارات و شعب اداره کل شهرستان‌های استان تهران دیدار و با اعلام اینکه برای تدوین و تنظیم بخشنامه‌های سازمان از ذینفعان و مخاطبان نظرخواهی می‌کنیم؛ گفت: اداره کل حقوقی و قوانین این سازمان با توجه به مأموریت خود با بخش‌های گسترده سازمان در ارتباط است و از این تعاملات بهره‌برداری می‌کند.

وی افزود: بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی به دلیل تنوع زیاد و گستردگی در طی سال‌های متمادی از شمول لازم خارج شده بود و نیاز به بازنگری داشت که توانستیم با هدف گذاری و برنامه‌ریزی نسبت به تنقیح و تجمیع بخشنامه‌ها اقدام کنیم تا هم از لحاظ کارشناسی وحدت رویه ایجاد کنیم و هم از لحاظ پاسخگویی، پاسخگوی بهتری برای مخاطبین خود باشیم.

نعیمی ادامه داد: با تفکیک پرونده‌های مطروح در مراجع دعاوی و حقوقی قضائی مانند دیوان عدالت اداری، دادگستری و … که عمدتاً شامل استعلامات، اجراییات، قوانین و مقررات و… می‌شوند، سازمان تأمین اجتماعی با خط مشی مبتنی بر کاهش تعداد پرونده‌های شکایات و دعاوی، دادنامه‌های ارسالی را توسط امور حقوقی در اسرع وقت بررسی و کنترل می‌کنیم تا با اقدام به موقع بتوانیم با شایستگی مطالبات سازمان را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آرای پرونده‌های مطروحه در مراجع قضائی به نفع این سازمان صادر می‌شوند زیرا بخشنامه‌های صادره قبل از صدور با قوانین تطبیق داده شده‌اند و ما با این باور که در انجام تمامی اقدامات ملاک را باید قوانین و مقررات قرار دهیم، به اجرا و محاسبات بر اساس حق، چهارچوب و مر قانون عمل می‌کنیم.

همچنین اورنگ، مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: تیم کارشناسی حقوقی در استان‌ها در بحث رسیدگی و کاهش امور دعاوی عملکرد مناسبی دارند.

وی ادامه داد: می‌توانیم با برگزاری این گونه جلسات هم‌اندیشی، تعامل و بهره‌وری را افزایش داده تا با رعایت انصاف و خرد جمعی در دفاع از حق و حقوق و ماموریت‌هایمان حرکت کنیم.

کد خبر 452932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.