ذوب‌آهن انتخاب خوبی برایم بود/ در وچان آرامش نداشتم

زهرا خواجوی یکی از استعدادهای فوتبال بانوان است. خواجوی در لیگ برتر سال گذشته در دروازه وچان قرار داشت و توانست به مدت۹۵۳ دقیقه دروازه اش را بسته نگه دارد و رکورد کلین شیت ایران را بشکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا خواجوی، رکورد دار کلین شیت فوتبال بانوان، متولد ۱۹ بهمن ۱۳۷۷ در همدان است. او به تازگی از تیم وچان جدا شده و به تیم فوتبال ذوب آهن پیوسته است. خواجوی دختری جنگنده است و حضورش در دروازه هر تیمی قوت قلبی برای همبازیانش است. گفت و گوی خبرنگار ایمنا با این دروازبان فوتبال بانوان را در ادامه می‌خوانیم:

چه طور وارد دنیای ورزش شدی؟

وقتی ۹ ساله بودم با هندبال ورزش را شروع کردم، اما در کنار برادرم به طور تفریحی فوتبال بازی می‌کردم. با استعفای مربی هندبال قید حضور در این رشته را زدم و به سمت فوتبال کشیده شدم.

چطور در دروازه قرار گرفتی؟

سال اولی که به عنوان بازیکن در تیم پاس همدان وارد لیگ برتر شدم، روزی که گلر سر تیم نیامده بود به پیشنهاد مربی در چارچوب دروازه ایستادم و با عمل کرد خوبی که نشان دادم و با پیشنهاد مربی تیم به عنوان دروازه‌بان در دروازه قرار گرفتم. از ۱۹ سالگی به عنوان دروازه‌بان به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمدم.

در مورد لیگ برتر فوتبال بانوان امسال چه نظری داری؟

امسال لیگ جذابی را شاهد خواهیم بود زیرا بازیکنان خوب در تیم‌های مختلف پخش شده‌اند و می‌توان گفت ۵ تیم شانس قهرمانی دارند و از مدعیان برای صدرنشینی هستند. شرایط امسال خاص و متفاوت است امیدوارم که اتفاق بدی برای هیچ کدام از بازیکنان و لیگ‌ها نیفتد و لیگ را با سلامتی به پایان برسانیم.

نظرت در مور شرایط برگزاری لیگ چیست؟

اطلاعات دقیقی در مورد نحوه برگزاری لیگ در اختیارمان قرار نگرفته است. بر اساس اطلاعاتی که باشگاه به ما داده است لیگ در دو گروه و از ۷ آذر شروع می‌شود.

چرا به طور ناگهانی از تیم وچان جدا شدی؟

داشتن آرامش برای هر بازیکن و انسانی مهم است. من دو سال در تیم کردستان بودم و لحظات خوب و بد زیادی را تجربه کردم. امسال با وجود اینکه قرار دادم را با وچان تمدید کرده بودم و در تمرینات تیم حضور داشتم، آرامشی که در سال‌های قبل داشتم را نداشتم و تصمیم به جدایی گرفتم.

شرایط تیم ذوب آهن چطور است؟

وضعیت امکانات و رسیدگی و به طور کل همه چیز در تیم باشگاهی با تیم‌های خصوصی متفاوت و حرفه‌ای است. باشگاه ذوب آهن باشگاهی است که حدود ۵۰ سال در عرصه فوتبال ایران و آسیا حضور داشته است. ذوب آهن انتخاب خوبی برایم بوده است و تا این زمان حضورم در این باشگاه از تصمیمم راضی هستم. امیدوارم حضورم در این باشگاه با اتفاقات قشنگی همراه باشد.

نظرت در مورد مژگان مدائم زاده سرمربی تیم فوتبال بانوان ذوب آهن چیست؟

مژگان مدائم زاده در حدود ۶ سال مربی من در تیم ملی بود و یک شناخت کامل و دوطرفه بین ما وجود دارد. مربی باانگیزه و با هدفی است و اطلاعات و تجربه‌هایی که یک بازیکن به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد. یکی از دلایل من برای انتخاب تیم ذوب آهن مژگان مدائم زاده بود.

تا چه مقدار برای شروع لیگ آمادگی داری؟

لیگ فوتبال بانوان بعد از یک وقفه ۱۰ ماهه قرار است شروع به کار کند. بخاطر شیوع کرونا همه افراد از زندگی عادی و حرفه‌ای خود دور شدند، اما من در طول این مدت تمریناتم را به صورت انفرادی انجام داده‌ام و مدتی است با تیم ذوب آهن تمرین می‌کنم. فکر می‌کنم آمادگی لازم را برای شروع لیگ برتر دارم و خیلی آماده و مصمم‌تر از سال قبل لیگ را شروع می‌کنم.

به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

هدف و آرزوی هر بازیکنی این است که در رشته‌ ورزشی‌اش به بالاترین سطح برسد. من در فوتبال ایران به چیزهایی که می‌خواستم رسیده‌ام. تنها هدف من در حال حاضر لژیونر شدن است و امیدوارم هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

وضعیت فوتبال بانوان چطور است؟

فوتبال بانوان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اما اگر می‌خواهیم در مسابقات آسیایی و جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم به حمایت بیشتر از سوی فدراسیون و پوشش رسانه‌ای قوی‌تری نیاز  داریم.

وضعیت قراردادهای بازیکنان چطور است؟

نحوه قراردادهای بانوان خوب نیست و به اندازه زحماتی که می‌کشند پول دریافت نمی‌کنند. امسال یک پیشرفت خوبی را در رقم‌های قراردادها نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم. تا جایی که اطلاع دارم وضعیت قرارداد بازیکنان در تمام تیم‌ها بهتر شده است. آرام آرام فوتبال بانوان در حال حرکت به سوی جایگاه خودش است چه از نظر مالی و تیم داری چه از نظر کیفیت بازی‌ها.

گفت و گو از: فاطمه شهسواری _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 452920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.