کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب در فضای سبز شهر گوگد

شهردار گوگد گفت: با اجرای طرح لوله گذاری و آبیاری‌های نوین در ۶۰ درصد فضای سبز شهری ۵۰ درصد مصرف آب صرفه جویی شده است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فضای سبز شهری در بالا بردن کیفیت زندگی در جوامع شهری اهمیت دارد و مدیریت شهری باید شاخص‌های توسعه را مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: در شهر گوگد هشت هکتار فضای سبز شهری شامل چمن کاری و درخت کاری وجود دارد.

وی گفت: در دو سال گذشته حدود یک متر به سرانه فضای سبز شهری گوگد اضافه شده است و اکنون این سرانه نزدیک به ۱۴ مترمربع است.

شهردار گوگد گفت: پیش از این برای آبیاری فضای سبز شهری از تانکر آب و روش غرقابی استفاده می‌شد، اما از دو سال گذشته ۶۰ درصد فضای سبز شهری به سیستم آبیاری تحت فشار و نوین مجهز شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان فعالیت دوره پنجم شورای شهر به ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.

علی‌محمدی تصریح کرد: سال گذشته دو مخزن ذخیره آب با ظرفیت‌های ۱۲ هزار و ۵۰۰ و چهار هزار متر مکعب در محل پارک لاله و ساختمان آتش‌نشانی شهر احداث شد؛ با لوله‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ متر از مسیر این دو مخزن تا فضای سبز شهری، ۵.۵ هکتار از فضای سبز شهری از طریق این دو مخزن آبیاری می‌شود که حدود ۵۰ درصد در کاهش مصرف آب کاهش تأثیر داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی بلوارهای سطح شهر از جمله ارگ و شفا افزود: از دو سال گذشته تاکنون برای ساماندهی بلوارها بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و برای تکمیل این طرح بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.

شهردار گوگد با اشاره به اجرای عملیات احداث پارک‌های شفا و گل نرگس در این شهر، گفت: برای اجرای عملیات احداث این دو پارک با زیربنای حدود چهار هزار مترمربع، اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 452891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.