پیگیری مشکلات حاشیه اصفهان با محوریت شورا/ کمک ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری به موسسات فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای پنجم ۳۰ میلیارد تومان به موسسات فرهنگی، خیریه‌ها و مساجد کمک شده که امیدواریم با این مصوبات به سهم خود در ارتقای مسائل فرهنگی و اخلاقی شهر گام برداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای و توزیع عادلانه امکانات در تمام مناطق را یکی از اولویت‌های این شورا دانست و اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در جهتی است که عدالت فضایی بر شهر حاکم شود لذا از توجه ویژه کمیسیون اجتماعی به مناطق محروم به ویژه در روزهای اخیر تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه توجه به ساماندهی مناطق محروم در اصفهان بیشتر و نظر دستگاه‌های مختلف نیز به آن جلب شده است، افزود: در این رابطه جلساتی با محوریت شورای شهر برگزار شده و ارگان‌ها و نهادهای مختلف به دعوت شورا برای تصمیم‌گیری درباره مناطق حاشیه‌ای شهر پاسخ مثبت داده‌اند که امیدواریم با هم‌افزایی بیشتر بتوانیم مشکلات مردم این مناطق را رفع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جمعه هفته گذشته با حضور معتمدین محلی، شهردار اصفهان و شهرداران مناطق شورایی تشکیل شد و در خصوص مشکلات مناطق گفتگو کردیم که امیدواریم که این مشارکت مردمی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که مشکلات محلات را از معتمدین اخذ کرده و در برنامه ششم شهر و بودجه ۱۴۰۰ آن را لحاظ کنیم، ادامه داد: به‌طور یقین باید به آنچه مورد نیاز مردم است توجه شود تا شعار مشارکت مردم را به‌طور جدی‌تر دنبال کرده باشیم.

پیگیری اشتغال در حیطه وظایف شورا نیست

نصراصفهانی با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که اشتغال به کار با موانعی روبه‌رو است، افزود: بدیهی است اگر موضوع اشتغال در جامعه حل شود بسیاری از مسائل دیگر نیز حل خواهد شد و در مقابل، بیکاری می‌تواند سبب بروز آسیب‌های اجتماعی شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی امر اشتغال، به اقداماتی که باعث ارتقای اشتغال در شهر می‌شود اهتمام ورزند، افزود: نگه داشتن کارگران در این شرایط توسط کارفرمایان باعث خیر و برکت کسب و کار و اموال آن‌ها می‌شود بنابراین دستگاه‌های متولی اشتغال و فعالان صنعت ساختمان باید بیش از گذشته به این امر توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مراجعه به شورای شهر برای اشتغال در حال افزایش است در حالی که این موضوع تحت اختیار شورا نیست و اعضای شورای شهر نمی‌توانند پاسخگوی این نیاز شهروندان باشند.

وی با بیان اینکه بیکاری مردم یکی از سخت‌ترین موضوعات مورد مطالبه هنگام رجوع به شوراست که امکان پیگیری آن توسط شورای شهر وجود ندارد، گفت: از شهروندان می‌خواهیم که از مراجعه به شورای شهر برای پیدا کردن شغل پرهیز کنند تا بیش از این شرمنده آن‌ها نباشیم.

مردم از مخاطرات وارونگی هوا آگاه شوند

نصراصفهانی افزود: با ورود به فصل سرد سال با پدیده وارنگی هوا که باعث نزدیکی آلاینده‌های زیست‌محیطی به سطح زمین می‌شود مواجه هستیم که می‌تواند خطراتی را برای مردم به‌ویژه سالمندان به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: این پدیده در پاییز امسال با بیماری کرونا همراه شده که باید بیش از گذشته برای کاهش مخاطرات آن اقدام و سلامتی مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی جدی‌تر گرفته شود؛ مردم باید درباره مخاطرات آلودگی هوا و کرونا آگاه شوند و آنچه برعهده مدیریت شهری یا علوم پزشکی است جدی گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدهای حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان با ظرفیت مطلوبی فعال بوده و روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند بنابراین شهروندان می‌توانند از خطوط بی‌آرتی، اتوبوس‌های عمومی و مترو برای تردد در شهر استفاده کنند تا آلودگی‌های زیست‌محیطی محدودتر شود.

به‌کارگیری سیره پیامبر (ص) عامل وحدت است

وی با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: امید است با به‌کارگیری سیره نبوی و علوی بتوانیم مسیر رشد و تعالی خود را رقم بزنیم؛ یکی از موارد شاخص در این سیره، خلق و خوی عظیم پیامبر اسلام است که در کنار امدادهای الهی، رمز موفقیت ایشان بود.

نصراصفهانی تاکید کرد: در زمان کنونی بیش از هرچیزی به سیره نبوی نیاز داریم و یقیناً اگر در مسیر پیامبر قرار گیریم، معضلات موجود حل شده و توسل و تمسک به سیره نبوی عامل وحدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان جهان با وحدت می‌توانند در جهت مبارزه با استکبار جهانی گام بردارند، تصریح کرد: بر اساس آیه قرآن، پیامبر و کسانی که با او هم‌نفس و همراه هستند، در میان خود مهربانی پیشه می‌کنند اما وقتی که در مقابل دشمن مشترک قرار می‌گیرند با شدیدترین وجه ممکن و آنچنان که درخور دشمن است با یکدیگر اتحاد دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برادری، هم‌کیشی و هم‌آیینی باید محور اتحاد در کشور باشد و با صمیمیت و همدلی با وجود تضارب افکار زندگی کرده و در سایه نظام جمهوری اسلامی حرمت یکدیگر را حفظ کنیم تا بدین وسیله نمودها و نمادهای سیره پیامبر ا ک ر م (ص) را رقم بزنیم.

از ترویج هنر و آموزش زیرزمینی جلوگیری شود

وی در این جلسه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، گفت: لازم است از زیرزمینی شدن فعالیت‌های هنری جلوگیری شود زیرا این امر یکی از آفات حوزه هنر محسوب می‌شود که باید در خصوص آن دغدغه داشته باشیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: اگر بسترهای لازم فراهم نشود، هنر و آموزش شهر به‌صورت پنهانی دنبال خواهد شد که یقیناً این امر مورد نظر و تأیید دلسوزان نظام نخواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه‌های مسئول، افزود: نگاه توسعه‌یافته و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت شهری قابل تقدیر است که باید در این راستا هرچه بیشتر انرژی‌های پراکنده در شهر را به انرژی واحد برای ارتباط با مردم و پاسخ به نیازهای آن تبدیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از تشکیل جلسات مستمر و مشترک اداره فرهنگ و ارشاد و مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر استقبال کرده و آمادگی داریم تا پیشنهادات خود را به شورای فرهنگ عمومی شهرستان به‌صورت مکتوب ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز واقعی جامعه امروز توجه بیش از گذشته به مسائل اجتماعی و فرهنگی است، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شهروندان مصون از آسیب‌های اجتماعی شوند باید آنان را در فضاهای سالم قرار دهیم که این امر با وحدت دستگاه‌های مرتبط محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شورای پنجم ۳۰ میلیارد تومان به مؤسسات فرهنگی، خیریه‌ها و مساجد کمک شده که امیدواریم با این مصوبات به سهم خود در ارتقای مسائل فرهنگی و اخلاقی شهر گام برداشته باشیم.

کد خبر 452867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.