جمع‌آوری کارتن خواب‌ها وظیفه شهرداری نیست

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه جمع‌آوری کارتن خواب‌ها وظیفه شهرداری نیست، گفت: بر اساس بند پنج ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها این نهاد صرفاً موظف به جلوگیری از تکدی‌گری است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق مصوبه شماره ۷۰.۶۰۳ مورخ ۲۵ خرداد ۷۸ شورای عالی اداری کشور، دسته و گروه‌های متکدیان شامل افراد ولگرد اعم از حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، بی‌سرپرست و مجهول‌الهویه، گمشده، در راه مانده و متواری، معلول و ناتوان جسمی یا ذهنی، بیماران روانی حاد و مزمن، نیازمندان غیرحرفه‌ای، معتادان خیابانی و کارتن‌خواب‌ها است.

وی با بیان اینکه با تصویب و ابلاغ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، مسئولیت اجرای معتادین متهاجر (نگهداری اجباری معتادان خیابانی و متهاجر) بر عهده بهزیستی است، افزود: به شایستگی این امر در بند ۹ مصوبات شورای عالی اداری کشور، سازمان‌های وابسته به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی را موظف کرده معتادان خیابانی را تحویل و در اماکن مناسب نگهداری و ضمن آموزش و حمایت‌های لازم اقدامات مقتضی را برای فراهم کردن شرایط و زمینه مناسب جهت بازگشت عادی این افراد به جامعه به عمل آورد.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مصوبه شورای عالی اداری کشور به شماره ۷۰.۶۰۳ مورخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۷۸ مجتمع اردوگاهی را زیر نظر فرمانداری تعیین کرده و طبق ماده چهار از همین مصوبه مسئول اردوگاهی توسط فرمانداری تعیین می‌شود لذا معرفی قانونی مسئول اردوگاه فاقد وجاهت و مبنای قانونی است.

وی ادامه داد: با استناد به بند شش ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها این نهاد می‌تواند برای دایر کردن اینگونه مراکز (نوانخانه یا گرمخانه) با تصویب انجمن شهر از اراضی و ابنیه متعلق به خود با حفظ مالکیت و به صورت رایگان یا با شرایط معین به منظور ساختمان و استفاده در اختیار مؤسسات مربوطه قرار دهند.

محمدحسینی گفت: در راستای رفع تخلفات شهری کنترل و نظارت دقیق و مستمر در مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان توسط واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای شناسایی تخلفات شهری در اصفهان از امکانات به روز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تخلفات شهری با استفاده از اقدامات پیشگیرانه و آموزش شهروندی گروه‌های مختلف شهروندان در محلات شهر، اقشار و صنوف درگیر در موضوع تخلفات شهری، مشاغل مزاحم و … کاهش یافته است.

کد خبر 452856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.