تکمیل فاز سه خط سوم BRT  ارغوانیه_صمدیه تا پایان آذرماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با هدف گسترش بستری مناسب به منظور افزایش تردد با حمل و نقل عمومی، فاز سه خط سوم BRT ارغوانیه_صمدیه حدفاصل میدان امام علی (ع) تا پایانه صمدیه آذرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فاز نخست خط سوم BRT از پایانه ارغوانیه تا میدان احمد آباد سال ۹۵ و فاز دوم میدان احمد آباد تا میدان امام علی سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده بود. با تکمیل این پروژه مسیر ارغوانیه از خیابان‌های جی، ولی‌عصر (عج)، عبدالرزاق و مسجد سید به پایانه صمدیه وصل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: این بخش از پروژه به طول چهار کیلومتر شامل هفت ایستگاه بوده که دو ایستگاه در منطقه سه و پنج ایستگاه دیگر در منطقه یک با هزینه دو میلیارد تومان احداث شده است.

وی تصریح کرد: برای تسهیل حرکت وسایل نقلیه، در تقاطع‌های هفتم محرم و طیب اصلاح هندسی شده و اصلاح هندسی چهارراه تختی در دستور کار قرار دارد و تا پایان آذرماه به بهره برداری می‌رسد.

بنده‌خدا خاطرنشان کرد: پروژه روسازی فاز اول از چهارمین خط BRT شهر اصفهان در مسیر خیابان هشت بهشت حدفاصل خیابان نشاط تا چهارراه پیروزی که از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز شده است، تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه طول مسیر این پروژه که در مناطق سه و چهار واقع شده است حدود سه کیلومتر است، گفت: در این قسمت ۱۰ ایستگاه BRT احداث خواهد شد که طراحی‌های مربوطه شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: هزینه اجرای این پروژه که بخشی از طرح BRT آتشگاه_ هشت بهشت است از محل اوراق مشارکت دولتی بوده و تاکنون از این ردیف ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است.

کد خبر 452853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.