کاشت یکصد هزار گل‌داوودی در فضای سبز شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از کاشت یکصد هزار گل داوودی با ۱۵ رنگ در فضای سبز شهر خبر داد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق روال سال گذشته شهرداری اصفهان همزمان با تغییر فصول اقدام به کاشت گل متناسب با فصل کرده است.

وی افزود: در این راستا علاوه بر کاشت گل‌های پاییز نظیر گل‌های همیشه بهار، بنفشه، مینا چمنی، شب بو زمستانه و کلم زینتی تعداد یکصد هزار گلدان گل داوودی در سطح باغچه‌های مناطق کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای تولید گیاهان دائمی و مقاوم در مرکز شماره یک اقدام به تولید گل داوودی کرده است.

وی با بیان اینکه گل داوودی یک گل دائمی و چند ساله بوده که دارای تنوع رنگی متناسب با فصل خزان است، تصریح کرد: با توجه به زمان گل‌دهی پاییز گل‌داوودی، در این فصل کاشته می‌شود و پس از پایان دوره گل‌دهی به باغچه‌های گل دائمی مناطق انتقال داده می‌شود.

مرتضایی‌نژاد گفت: گل‌های داوودی مخصوص پاییز است و به دلیل تنوع رنگی زیادی که دارد می‌تواند در زمانی که درختان هنوز خزان نشده است، صحنه‌های زیبایی برای شهر و شهروندان خلق کند.

وی ادامه داد: گل داوودی جزو گل‌های بادوام و دائمی بشمار می‌رود و در راستای سیاست‌های سازمان پارک‌ها برای جایگزینی گونه‌های مقاوم به جای گونه‌های با نیاز آبی فراوان تولید و عرضه می‌شود.

کد خبر 452833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.