ارائه مشاوره آنلاین شگرد کلاهبرداران سایبری در ایام شیوع کرونا

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به دنبال مشاوره آنلاین و طرح مشکلات خود در فضای مجازی با افراد ناشناس نباشند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، اظهار کرد: برخی از کاربران برای دریافت خدمات مشاوره‌ای در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی درخواست مشاوره آنلاین از دیگر مخاطبان می‌کنند، در این میان افراد سودجو خود را مشاور معرفی کرده و به دنبال سوءاستفاده از آنها هستند.

وی تصریح کرد: متقاضیان به ناچار باید مشکلات خود را با مشاوران در این فضا مطرح می‌کنند که در اغلب موارد افراد سودجو اطلاعات خصوصی این متقاضیان را دریافت و در مراحل بعد به شیوه‌های مختلف با تهدید به افشای اطلاعات خصوصی، مزاحمت‌ها و مشکلات به مراتب بیشتری برای آنها به وجود می‌آورند.

سرهنگ مرتضوی اظهار کرد: اشخاصی که متقاضی دریافت خدمات مشاوره‌ای هستند باید به این نکته توجه کنند که برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به افراد و مراکز معتبر مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: شهروندان در خصوص افراد و مراکزی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ خدمات مشاوره‌ای می‌کنند قبل از اعتماد کردن و بیان مشکلات خود به آن‌ها، حتماً نسبت به انجام فرایند راستی آزمایی اهتمام جدی داشته باشند و اقداماتی نظیر بررسی آدرس و شماره تماس، اعتبارسنجی مجوز صادر شده و غیره را مدنظر داشته باشند.

کد خبر 452779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.