آغاز ساخت بزرگترین مرکز حمل و نقل لهستان

لهستان به زودی میزبان یکی از ۱۰ فرودگاه بزرگ جهان خواهد بود که قرار است در مسیر بین کلانشهرهای ورشو و ووچ واقع شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت لهستان در بیست و هشتم ماه اکتبر اعلام کرد که به زودی مراسم پیاده‌سازی پروژه بزرگ‌ترین فرودگاه کشور را در مرز بین کلانشهرهای ورشو و ووچ آغاز خواهد کرد و تا پایان سال ۲۰۲۳ از آن بهره‌برداری خواهد شد. هزینه لازم برای پیاده‌سازی مراحل اولیه پروژه بیش از دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون یورو تخمین زده شده است که بخش اعظم آن را اتحادیه اروپا تأمین خواهد کرد. این مبلغ برای آماده‌سازی، کارهای طراحی و خرید زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تکمیل فرودگاه مستلزم هزینه بسیار بیشتری خواهد بود.

شورای وزیران لهستان در مصاحبه با گزارشگران رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که مرکز جدید تنها به عنوان یک فرودگاه عمل نخواهد کرد، بلکه قرار است یک سیستم حمل و نقل جامع جدید را در بر گیرد. در این راستا، احداث تمام زیرساخت‌های مربوط به هواپیماها، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی به خوبی مورد توجه قرار گفته شده است به طوری که معماران در نظر دارند علاوه بر فرودگاه، هزار و ۸۰۰ کیلومتر را به خطوط راه آهن و ۴۰۰ کیلومتر نیز به بزرگراهی برای سایر وسایل حمل و نقل عمومی اختصاص دهند.

مقامات ارشد لهستان قصد دارند از طریق این پروژه عظیم، یک سیستم حمل و نقل جهانی به وجود آورند و یکی از ۱۰ فرودگاه بزرگ جهان را در آن احداث کنند. با پیش‌بینی‌ها و طرح‌های این افراد، مرکز ارتباطی جدید لهستان، تنها در بخش فرودگاه خود، به حمل بیش از ۴۵ میلیون مسافر در سال خواهد پرداخت و روزانه، از طریق سایر وسایل نقلیه عمومی، بسیاری از مردم را در مسیرهای مختلف به سمت شهرهای اطراف حمل خواهد کرد. جالب است بدانید که مرکز ارتباطی جدید لهستان میزبان مراکز خدماتی دیگر نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تجاری، پارکینگ‌ها و یک مرکز تدارکات نیز خواهد بود.

کد خبر 452771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.