احداث مرکز بیرجندشناسی به همت شهرداری

شهردار بیرجند با بیان اینکه مرکز بیرجند شناسی شهر بیرجند در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه در درشکه خانه قدیم انجام می‌شود، گفت: پروژه مرکز بیرجند شناسی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان ظرف چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: تمام پروژه‌هایی که در این دوره کلنگ زنی شده اند تا پایان همین دوره به بهره برداری خواهند رسید.

وی به مطالبات از دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب کار هستیم.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه ساختمان گرم خانه شهرداری در دستور کار است و تا اوایل آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند بیرجند در کارگروه مدیریت پسماند استان مطرح شد و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت و امید است تا مردادماه سال آینده شاهد تحول در حوزه مدیریت پسماند شهر بیرجند باشیم.

جاوید افتتاح فرهنگ سرای بیرجند در دهه فجر، افتتاح پارک جنگلی در اردیبهشت ۱۴۰۰، افتتاح پارکینگ حکیم نزاری در دهه فجر و افتتاح میدان شهدا تا پایان سال را از جمله پروژه‌های افتتاحی عنوان کرد.

وی به برنامه شهرداری برای استقبال از بهار و سال جدید اشاره و عنوان کرد: امسال زودتر از سال‌های گذشته از همه هنرمندان شهر در بخش‌های مختلف دعوت کرده‌ایم تا در بحث دیوارنگاری، گل کاری، المان سازی در بحث استقبال از بهار همکاری کنند تا دل مردگی‌های ناشی از کرونا از بین برود.

شهردار بیرجند افزود: از محل اعتبارات دولتی پروژه پارک نهم دی، پارک بهجت، انتقال آب، پارک شکر آب، مخزن آب شمال شهر بیرجند، تمامی عملیات زیرسازی و آسفالت از محل منابع داخلی انجام شده و تمام این پروژه‌ها در طول کمتر از سه سال در مهرشهر انجام می‌شود.

جاوید خاطرنشان کرد: در بحث مازاد درآمد، ابتدای ورود من به بیرجند بودجه شهرداری ۵۶ میلیارد تومان بود و چیزی که اسفندماه ۹۸ تحقق پیدا کرد ۱۸۷ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه مرکز بیرجند شناسی شهر بیرجند در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه در درشکه خانه قدیم انجام می‌شود، گفت: پروژه مرکز بیرجند شناسی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان ظرف چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار بیرجند با بیان اینکه این مرکز به عنوان یکی از ساختمان‌های با ارزش بیرجند است اظهار کرد: نمایشگاه عکس، امورات هنری بیرجند و برگزاری برخی جشنواره‌ها در این مرکز انجام می‌شود همچنین عملیات اجرایی این مرکز ۱۰۰ درصد انجام شده است.

جاوید به پروژه هلال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پروژه هلال ملزم به تأمین پارکینگ شده و در این راستا تأمین پارکینگ به دو شکل امکان پذیر است یا در خود ساختمان تأمین شود و یا در شعاع ساختمان پارکینگ اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان این دوره ۱۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون پنج پروژه به بهره‌برداری رسیده است یادآور شد: از رسانه‌ها تقاضا می‌شود که مسیر را هموار کنند و مطالب را با امانت داری به مردم منتقل کنند.

کد خبر 452764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.