نوسازی فضاهای بدون استفاده اسپانیا برای رونق اقتصادی

شهردار بیتوریا، کلانشهری در شمال اسپانیا، به نوسازی بعضی از ساختمان‌های بدون استفاده شهر پرداخته تا از این طریق تجارت محلی را رونقی دوباره ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح بازسازی املاک متروکه بیتوریا از چند ماه گذشته آغاز شده است و قرار است به مدت هفت سال ادامه پیدا کند. در این راستا، شهردار متعهد شده است تعداد ۱۰۰ ساختمان بدون استفاده در مرکز شهر و همچنین در دو منطقه Salburua و Zabalgane را به بهترین شکل ممکن مرمت کند و در اختیار افرادی قرار دهد که به ایجاد مشاغل کوچک علاقمند هستند. این تصمیم جدید شهردار که "نوآوری ۲۱" نام گرفته است با هدف ایجاد تعادل بین افزایش جمعیت و نیاز به خدمات تجاری بیشتر گرفته شد.

هدف اصلی "نوآوری ۲۱" ایجاد یک بافت تجاری محلی در مناطق جدید و همچنین مرکز شهر بیتوریا است که تنها از طریق احیا و مرمت خانه‌های متروکه و نه احداث ساختمان‌های جدید است. در راستای تحقق اهداف شهردار، تعداد ۶۰ ساختمان در Zabalgane، بیست مورد در Salburua و ۲۰ ساختمان نیز در مرکز شهر بیتوریا بازسازی خواهد شد و با قیمت بسیار مناسب در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت. افراد علاقمند پس از اجاره واحدهای تجاری خود موظفند پروژه‌هایی با بیشترین سوددهی و کمترین احتمال ورشکستگی را انتخاب کنند تا از این طریق اقتصاد شهر را رونق بخشند.

در ضمن کارآفرینان می‌توانند واحدهای تجاری خود را که اغلب به صورت سالن‌های بزرگی است، به مدت هفت سال از شهردار اجاره کنند تا فعالیت خود را تا حد ممکن پیش ببرند و از توقف کار خودداری کنند. پس از طی شدن این مدت، اجاره‌نشینان می‌توانند مهلت فعالیت خود در آن مکان را تمدید، آنجا را ترک یا خریداری کنند. شهردار بیتوریا وعده داده است در صورت افزایش رونق اقتصادی شهر ناشی از "نوآوری ۲۱"، ساختمان‌های بیشتری از سایر مناطق شهر را با این هدف بازسازی خواهد کرد.

کد خبر 452753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.