ارائه آموزش‌های ویژه اشتغال به ۱۸۵۷ مددجوی اصفهانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: ۱۸۵۷ مددجوی اصفهانی از ابتدای سال ۹۹ تا نیمه اول مهرماه از دوره‌های آموزشی در سه سطح مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمدرضا کیانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، توانمندسازی مددجویان را یکی از برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های لازم مانند دانش و مهارت کافی از جمله پیش نیازهای اصلی برای موفقیت مددجویان تحت حمایت در تلاش‌هایی است که برای خودکفایی و اشتغال انجام می‌دهند.

کیانی توجه ویژه به آموزش مددجویان را یکی از نقاط درخشان برنامه‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۸۵۷ مددجوی اصفهانی از ابتدای سال ۹۹ تا نیمه اول مهرماه از دوره‌های آموزشی در سه سطح مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی بهره مند شدند.

وی برنامه این نهاد برای آموزش شغلی مددجویان در سال ۱۳۹۹ را بهره‌مندی ۱۰ هزار و ۲۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا برنامه‌های معمول در زمینه آموزش را با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه کرده است ولی با این وجود تلاش می‌کنیم تا جای ممکن و با رعایت همه جوانب بهداشتی و ایمنی، این آموزش‌ها به مددجویان مستعد و متقاضی ارائه شده و زمینه برای کار و فعالیت اقتصادی مولد و مفید توسط آنها فراهم شود.

کیانی استفاده از ظرفیت‌های نیکوکاران، مؤسسات خیریه، صاحبان حرف و مشاغل، متخصصان، کارفرمایان و کارآفرینان را از دیگر برنامه‌های راهبردی این نهاد عنوان کرد و گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند در زمینه آموزش، راهبری، هدایت و پشتیبانی شغلی مددجویان به کمک کمیته امداد بیاید و فرآیند خودکفایی و توانمندسازی مددجویان را سریع‌تر و بهره‌ورتر سازد.

وی ادامه داد: رویداد "صنایع روستادوست" آخرین برنامه‌ای است که در این زمینه و با هدف شناسایی و حمایت از صنایع با قابلیت اجرا در مناطق روستایی، توسط این نهاد اجرا شده که مرحله فراخوان آن به پایان رسیده و طرح‌های ارائه شده در مرحله داوری و امکان‌سنجی قرار دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان در پایان با دعوت به همکاری از همه کسانی که امکاناتی برای تسهیل اشتغال مددجویان در اختیار دارند، خاطرنشان کرد: طرح‌ها و ایده‌هایی که در این زمینه کاربردی باشند نیز مورد حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت.

کد خبر 452727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.